Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tuotekehitys hostellille, Case: Eurohostel Oy, Helsinki

Savolainen, Johanna (2013)

 
Avaa tiedosto
Savolainen_Johanna.pdf (445.4Kt)
Lataukset: 


Savolainen, Johanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410624
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Helsingin Katajanokalla sijaitsevalle Eurohostel Oy:lle uusia tuoteideoita. Hostellien kysyntä majoitusvaihtoehtona on kasvanut aiempiin vuosiin verrattuna ja sen oletetaan kasvavan edelleen. Työn taustalla oli toimeksiantajan tarve kehittää ja parantaa palvelutuotteitaan asiakkailleen paremmin sopiviksi. Tavoitteena oli lisätä myyntiä, pysyä kilpailukykyisenä sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön tavoitteena on saada uusia tuoteideoita, joita Eurohostel voi hyödyntää toiminnassaan.

Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Työn teoriaosuuden muodostavat tutkimuskohteen esittely, määritelmä matkailutuotteesta palveluna ja matkailu-tuotteen kehitysprosessin kuvaus. Lisäksi tarkasteltiin matkailun trendejä sekä Helsinkiä mat-kailukohteena. Tutkimusmenetelminä käytettiin benchmarking-menetelmää ja havainnointia. Benchmarking tehtiin Internetin välityksellä tutkimalla sattumanvaraisesti valittujen hostellien tuotetarjontaa. Havainnointi suoritettiin Eurohostelissa ja keskustelemalla henkilökunnan kanssa. Sen lisäksi tarkasteltiin matkailun trendejä.

Työn alkuperäinen tarkoitus oli saada uusia ideoita, joita Eurohostel voisi hyödyntää tuotepa-keteissaan. Tutkimuksessa tuli kuitenkin ilmi, että Eurohostelin ei kannata kehittää uusia tuo-tepaketteja vaan panostaa enemmän tuotteiden lisämyyntiin. Tuloksena syntyi uusia ideoita, joita Eurohostel voi mahdollisesti hyödyntää tuotemyynnissään tulevaisuudessa.

Palveluiden kehittäminen on tärkeää, jotta yritys säilyttää kilpailukykynsä markkinoilla. Tuo-tekehitys onkin jatkuva prosessi ja olennainen asia myynnin lisäämisen kannalta. Tämä työ luo mahdollisuuksia jatkotutkimuksiin. Esimerkiksi asiakastyytyväisyyskysely tuotepalveluista voitaisiin toteuttaa, jotta saataisiin paremmin selville asiakkaiden mielipiteitä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste