Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin käsikirja tehokkaan myyntiprosessin : Näkökulmana Nordea Private Bankingin myyntiryhmä

Souri, Marjo Riikka (2013)

 
Avaa tiedosto
Souri_Marjo.pdf (848.9Kt)
Lataukset: 


Souri, Marjo Riikka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711056
Tiivistelmä
Myynti on yksi yritysten tärkeimmistä toiminnan osa-alueista. Yrityksen keskeisimmät tavoitteet ovat tehdä voittoa ja hankkia lisää asiakkaita. Myyntiprosessin tulisi olla tehokas, jotta asetetut tavoitteet voidaan saavuttaa. Toimintaympäristön muutos ja kilpailutilanteen kasvaminen ovat osa yritysten jokapäiväisiä haasteita. Henkilöstön on oltava valmiita kehittymään ammatillisesti ja uudistamaan toimintamallejaan. Tämä tutkimus on tehty toimeksiantona Nordea Pankki Suomi Oyj:n Private Banking Helsingin yksikölle, tarkemmin ottaen yksikön myyntiryhmälle. Tutkimukseen on osallistunut kohdeorganisaation kaikki kahdeksan myyntiryhmän jäsentä. Tarkoituksena on selvittää kohdeorganisaation myyntiprosessi ja sen kehittämistarpeet. Tavoitteena on luoda myynnin käsikirja kohdeorganisaation käyttöön. Käsikirja luo kohdeorganisaatiolle edellytykset toteuttaa myynnin prosessia tehokkaammin.

Tutkimusmenetelmänä on käytetty toimintatutkimusta. Tutkimuksen teoria koostuu myyntiprosessien, myyjien toimintatapojen ja tehokkuuden tutkimisesta. Kohdeorganisaation nykytilaa on arvioitu haastattelemalla myyntiryhmän jäseniä, haastattelut toteutettiin vuoden 2011 syksyllä. Opinnäytetyön tekemisen aikana myynnin käsikirja saatettiin kohdeorganisaation käyttöön. Käsikirja sisältää ohjeistuksen työ- ja toimintatapoihin ja tukee myyntijohtajia heidän työssään.

Tutkimuksen tulosten mukaan työtapojen tulisi olla yhteneväisiä tehokkuuden varmistamiseksi myyntiprosessissa. Yhteiset toimintatavat ovat toiminnan kulmakivi. Asiakastyytyväisyys perustuu korkea- ja tasalaatuiseen myyntiprosessiin, joka syntyy sekä etukäteen sovittujen rutiinien että yhteisten toimintatapojen pohjalta. Kohdeorganisaatio on kansainvälisesti tunnettu ja sillä on hyvä maine varainhoitajana. Hyvä yhteishenki parantaa työilmapiiriä ja tukee tehokasta työntekoa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste