Asiakastyytyväisyystutkimus Joensuun Intersportissa
Dombrovskaia, Svetlana (2013)
Dombrovskaia, Svetlana
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811446
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811446
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Joensuun Intersport Eräurheilulle, joka toimii myös tutkimuksen toimeksiantajana. Asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena on selvittää, ovatko Intersport Joensuun asiakkaat tyytyväisiä tarjottaviin palveluihin, tuotteisiin ja palveluympäristöön, sekä miten kaupan toiminta voitaisiin heidän näkökulmastaan tulevaisuudessa kehittää.
Tutkimus suoritettiin kyselylomakekyselynä ja toteutettiin paikan päällä kaupassa 29.8.2012 – 18.9.2012 välisenä aikana. Sen lisäksi osan tutkimuksen aineistoa saatiin sähköisessä muodossa. Kyselyyn yhteensä tuli 95 vastausta. Vastanneista suurin osa oli naisia ja suurin ikäluokka on 30 – 49-vuotiaat. Tutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa kävi ilmi, että kyselyyn vastanneet olivat kokonaisuudessa tyytyväisiä Joensuun Intersport – liikkeen toimintaan. Erityisen tyytyväisiä he olivat henkilökunnan palveluhenkisyyteen ja kaikista matalin keskiarvon vastaajat antoivat tuotteiden hinta-laatusuhdemittarille.
Tutkimus suoritettiin kyselylomakekyselynä ja toteutettiin paikan päällä kaupassa 29.8.2012 – 18.9.2012 välisenä aikana. Sen lisäksi osan tutkimuksen aineistoa saatiin sähköisessä muodossa. Kyselyyn yhteensä tuli 95 vastausta. Vastanneista suurin osa oli naisia ja suurin ikäluokka on 30 – 49-vuotiaat. Tutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa kävi ilmi, että kyselyyn vastanneet olivat kokonaisuudessa tyytyväisiä Joensuun Intersport – liikkeen toimintaan. Erityisen tyytyväisiä he olivat henkilökunnan palveluhenkisyyteen ja kaikista matalin keskiarvon vastaajat antoivat tuotteiden hinta-laatusuhdemittarille.