Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Imagotutkimus : Lahti kokous- ja yritysmatkailukohteena

Kiiski, Sari (2009)

 
Avaa tiedosto
Kiiski_Sari.pdf (191.0Kt)
Lataukset: 


Kiiski, Sari
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912147790
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi imagoa ja sen lähikäsitteitä sekä paikan- ja palvelujen markkinointia. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Lahden imagoa kokous- ja yritysmatkailukohteena pääkaupunkiseudun yrityksissä. Se suoritettiin toimeksiantona Lahti Travel Oy:lle. Tutkimuksen tuloksia käytetään hyväksi suunniteltaessa Lahden kokous- ja yritysmatkailun markkinointia.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi yrityskuvan muodostumiseen liittyviä termejä sekä maineen ja brändin määritelmiä. Lopuksi kerrotaan vielä paikan- ja
palvelujen markkinoinnista.

Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa tutkitaan Lahden kokous- ja yritysmatkailukohteiden ja hotellien näkemyksiä Lahdesta kokous- ja yritysmatkailukohteena sekä pääkaupunkiseudun yrityksien edustajien näkemyksiä samasta asiasta. Lahden kokous- ja yritysmatkailukohteille ja hotelleille lähetetty kysely oli kvalitatiivinen ja pääkaupunkiseudulle lähetetty kvantitatiivinen. Molemmat tutkimukset suoritettiin Internetin kautta. Lopuksi tehdään johtopäätöksiä ja ehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi.

Tutkimusten tulosten perusteella voidaan sanoa, että Lahden imagoa kokous- ja yritysmatkailukohteena haittaa sen huono imago yleisesti kaupunkina. Lahdelta puuttuu vastaajien mielestä myös laadukkaita hotelleja ja ravintoloita. Lahden sijaintia suhteessa pääkaupunkiseutuun pitää myös markkinoinnissa korostaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste