Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelijakunta HELGAn imago

Ponkkala, Pauliina (2009)

 
Avaa tiedosto
Opiskelijakunta HELGAn imago.pdf (511.1Kt)
Lataukset: 


Ponkkala, Pauliina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911276300
Tiivistelmä
Tämä on imagotutkimus HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HELGAlle. HELGA on muodostunut Haaga instituutin, Helsigin Liiketalouden ammattikorkeakoulun ja näiden opiskelijakuntien yhdistyessä. Työssä selvitetään opiskelijoiden näkökulmasta, millaisen imagon HELGA on onnistunut luomaan itsestään.

HELGA on nuori opiskelijakunta eikä sille ole vielä tehty imagotutkimusta. Opiskelijakunnan vastaanotto HAAGA-HELIAssa on ollut hyvä, mutta jäsenmäärä on jäänyt vähäiseksi. Opiskelijakuntia on vain yksi ammattikorkeakoulua kohden, joten HELGAlla ei ole kilpailijoita, joiden seasta pitäisi erottua. Tästä huolimatta opiskelijakunnan toiminnan kannalta on tärkeää, että sillä on hyvä imago. Nimensä mukaisesti opiskelijakunta on opiskelijoita varten ja toimii aktiivisten opiskelijoiden sekä muutaman työntekijän voimin. Opiskelijankunta on verrattavissa eri alojen ammattiliittoihin. Opiskelu on opiskelijoiden työtä, ja on hyvä, että joku valvoo tätä. Opiskelijoiden myönteiset mielikuvat opiskelijakunnan toiminnasta luovat positiivisen kierron. Uudet korkeakoululaiset liittyvät mielellään opiskelijakuntaan, josta ovat kuulleet myönteisiä asioita. Aktiivisten jäsenten myötä toimintaa pystytään kehittämään ja asemaa vakiinnuttamaan.

HELGAn imagotutkimus on toteutettu web-kyselyllä, josta lähetettiin sähköpostilla tieto kaikille syksyllä 2008 aloittaneille HAAGA-HELIAn opiskelijoille. Kyselyn perusteella voidaan tutkia opiskelijoiden mielikuvia opiskelijakunnan toimintaa. Ennen tutkimusosaa käydään alan kirjallisuuden avulla läpi imagon tärkeyttä organisaation toiminnan kannalta. Imago, image on kuva jostain. Työssä tuodaan esiin organisaation tehtävät yrityskuvan luojana. Tutkimusosuuden alussa läpikäydään tutkimustarve ja – menetelmä. Sen jälkeen siirrytään tutkimustuloksiin ja niiden analysointiin. Tutkimusosan loppuun on koottu tulosten pohjalta HELGAlle SWOT-analyysi.

Tutkimuksen mukaan opiskelijakunta HELGA on onnistunut luomaan itsestään luotettavan ja uskottavan kuvan opiskelijoiden keskuudessa. Tulosten perusteella löytyy myös kohtia, joihin opiskelijat eivät ole tyytyväisiä. HELGAn tiedonanto ja tavoitettavuus olivat asioita, joihin opis-kelijat olivat tyytymättömämpiä. Näistä kohdista nousee esiin opiskelijakunnalle kehitys- ja parannusideoita. Tutkimustulosten pohjalta esitetään keinoja, joilla HELGA voisi palvella paremmin sekä jäseniään että muita HAAGA-HELIAn opiskelijoita. Huomioitavaa on myös HELGAn toiminnan kehittyminen tutkimuksen valmistumisen aikana. Loppuyhteenvedossa tiivistyy, kuinka hyvän imagon ja maineen avulla HELGA voi luoda yhteisöllisyyttä HAAGA-HELIAAn. Yhteisöllisyyden avulla on mahdollista kasvattaa jäsenmäärään ja taata toiminnan jatkuminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste