Yritys x:n digitaalisen näkyvyyden parantaminen
Mäkinen, Niko (2021)
Mäkinen, Niko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122790563
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122790563
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona kosmetiikan maahantuonti yritys x:lle. Opinnäytetyö sai alkunsa toimeksiantajan tarpeesta kehittää heidän digimarkkinointiaan. Tarkoituksena oli löytää keinoja parantaa tuotemerkin näkyvyyttä digitaalisessa mediassa. Työn tavoitteena oli tarkastella erilaisia digimarkkinoinnin keinoja ja selvittää tehokkaimmat digimarkkinoinnin kanavat, huomioon ottaen yrityksen toimialan ja käytössä olevat resurssit.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui digimarkkinoinnin teoriasta, joka käsittelee markkinoinnin eri osa-alueita digitaalisilla alustoilla. Tietoperustassa käytiin läpi verkkosivujen ja hakukoneoptimoinnin teoriaa. Tutustuttiin sisältö-, ja vaikuttajamarkkinointiin. Käytiin läpi sosiaalista mediaa markkinoinnin välineenä ja tarkasteltiin sen kanavista tarkemmin Facebookia ja Instagramia.
Tutkimusmenetelmänä toimi vertailuanalyysi. Vertailuanalyysi kohdistui samalla alalla toimivaan kilpailevaan yritykseen, jonka näkyvyys digitaalisessa mediassa oli parempi kuin toimeksiantajan. Vertailuanalyysi keskittyi kohdeyrityksen Instagram-tilin tarkasteluun. Sen avulla pyrittiin löytämään toimivia tapoja suorittaa toimeksiantajan omaa markkinointia Instagramin avulla.
Opinnäytetyötä voidaan käyttää oppaana, joka helpottaa yritystä digimarkkinoinnin kehityksessä ja uusien kanavien käyttöönotossa.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui digimarkkinoinnin teoriasta, joka käsittelee markkinoinnin eri osa-alueita digitaalisilla alustoilla. Tietoperustassa käytiin läpi verkkosivujen ja hakukoneoptimoinnin teoriaa. Tutustuttiin sisältö-, ja vaikuttajamarkkinointiin. Käytiin läpi sosiaalista mediaa markkinoinnin välineenä ja tarkasteltiin sen kanavista tarkemmin Facebookia ja Instagramia.
Tutkimusmenetelmänä toimi vertailuanalyysi. Vertailuanalyysi kohdistui samalla alalla toimivaan kilpailevaan yritykseen, jonka näkyvyys digitaalisessa mediassa oli parempi kuin toimeksiantajan. Vertailuanalyysi keskittyi kohdeyrityksen Instagram-tilin tarkasteluun. Sen avulla pyrittiin löytämään toimivia tapoja suorittaa toimeksiantajan omaa markkinointia Instagramin avulla.
Opinnäytetyötä voidaan käyttää oppaana, joka helpottaa yritystä digimarkkinoinnin kehityksessä ja uusien kanavien käyttöönotossa.