Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys uudistuneessa hotellissa : case: Cumulus Lahti

Perko, Emmi (2013)

Avaa tiedosto
Emmi_Perko.pdf (422.4Kt)
Lataukset: 


Perko, Emmi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613386
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä uudistuneen Cumulus Lahden puitteisiin, eri palveluihin ja asiakaspalvelun laatuun. Opinnäytetyönä on asiakastyytyväisyyskysely, joka toteutettiin huhtikuussa 2013 edellisen kuukauden aikana yöpyneistä asiakkaista kootulle joukolle. Kyselyn tarkoituksena on kerätä asiakkailta kehitysehdotuksia Cumulus Lahdelle. Otokseen valittiin 73 asiakasta, ja vastauksia saatiin 36 kappaletta. Vastaajista 23 oli naisia ja 13 miehiä, ja vastaajien ikäjakauma oli 18-65 vuotta.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Kysely toteutettiin sähköpostitse kysely- ja tiedonkeruusovellus Webropolilla.
Vastaajien mielestä hotelli kokonaisuutena on hyvä, mutta siisteydessä on parannettavaa. Asiakaspalvelun laatu on vastaajien mukaan hyvää ja vastaajat ovat tyytyväisiä hotellin vastaanoton toimintaan. Suuri osa asiakkaista on tyytyväisiä Lobby Barin ja hotellin aamiaisen valikoimaan, joskin jotkut vastaajat toivovat Lobby Bariin lisää tuotevalikoimaa. Monen asiakkaan mielestä hotellin sauna on liian kuuma.
Johtopäätöksinä todettiin, että Cumulus Lahden tulisi keskittyä parantamaan hotellin siivouksen laatua, jotta hotellista jäisi kokonaisuutena siistimpi kuva. Myös Lobby Barin ja hotellin aamiaisen valikoimaa tulisi parantaa. Hotellin saunan lämpötilan oikea säätö parantaisi monen asiakkaan tyytyväisyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste