Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tilitoimistojen ja pienasiakkaiden tarpeiden kohtaaminen

Teräväinen, Sohvi; Mälkiä, Liisa (2011)

 
Avaa tiedosto
Malkia_Liisa_Teravainen_Sohvi.pdf (773.8Kt)
Lataukset: 


Teräväinen, Sohvi
Mälkiä, Liisa
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916181
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tilitoimistojen ja pienasiakkaiden tarpeiden kohtaaminen.
Työssä pyritään kehittää yhteistyötä tilitoimiston ja pienasiakkaan välillä siten,
että pienasiakkaalla ja tilitoimistolla olisi toimissaan sama päämäärä ja yhteistyö
olisi mutkatonta päämäärien saavuttamiseksi. Tavoitteena olisi myös saada asiakkaat
tietoisiksi mahdollisista lisäpalveluista, joita heidän olisi mahdollista saada ja
tilitoimistot taas tietoisiksi mitä lisäpalveluita asiakkaat ovat mahdollisesti vailla.

Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan, teoriaan ja tutkimukseen. Teoriaosuudessa
on käsitelty tarkemmin tilitoimistojen palveluista, asiakastyytyväisyydestä ja tutkimukseen
osallistuvista tilitoimistoista. Kyseessä on kvantitatiivinen eli määrällinen
tutkimus, joka tehtiin kyselylomakkeella ja kyselyssä tiedusteltiin palveluiden tarpeellisuutta.
Tutkimukseen osallistuivat tilitoimistojen asiakkaat. Myös vastaavasti
tilitoimistoille tehtiin oma kysely, jossa ne vastasivat, mitä ne olettavat asiakkaiden
ajattelevan tilitoimistoista. Kysely tehtiin paperisena että sähköisenä versiona ja
tulokset syötettiin SPSS-ohjelmaan.

Tutkimuksen tuloksien perusteella suurin osa tilitoimistojen asiakkaista ei halua lisäpalveluita,
mutta joukkoon mahtui myös niitä haluavia. Tästä päätellen tilitoimistojen
olisi hyvä katsoa kulloinkin kyseessä olevan asiakkaan tarpeita ja tarjota tälle
tilitoimiston mielestä hyviä ja tarpeellisia lisäpalveluita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste