• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuluttajan ostokäyttäytyminen kauppojen HeVi-osastolla

Louhemäki, Ville (2013)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Kuluttajan ostokayttaytyminen kauppojen HeVi-osastolla.pdf (2.624Mt)
Lataukset: 


Louhemäki, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060713464
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada tietoa kuluttajien ostopäätökseen vaikuttavista teki-jöistä päivittäistavarakauppojen hedelmät ja vihannekset -osastolla. Kuluttajista tutkimus-kohteeksi valittiin opiskelijat. Opinnäytetyön kyselytutkimuksen kohderyhmäksi rajattiin Lau-rea-ammattikorkeakoulun opiskelijat kaikista toimipisteistä.

Teoreettinen viitekehys koostuu kuluttajakäyttäytymisestä, liiketoiminnan kehittämisestä ja liiketoiminnan kehittämisen merkityksestä. Opinnäytetyön kvantitatiivisen eli tilastollisen tutkimuksen empiirinen aineisto kerättiin 1.3.2013 - 9.3.2013 aikana. Kyselytutkimus toteu-tettiin sähköistä e-lomaketta käyttäen ja tutkimuksen kohderyhmä sai linkin tutkimukseen sähköpostitse. Tutkimustulokset analysoitiin Microsoft Excell taulukkolaskentaohjelmaa käyt-täen. Kuluttajien ostokäyttäytymistä kauppojen hedelmät ja vihannekset -osastolla ohjaavien tekijöiden tutkimukseen osallistui 666 Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijaa.

Tutkimuksessa saatujen tulosten mukaan opiskelijat tekevät ostoksensa suurimmaksi osaksi joko supermarket tai hypermarket kokoluokan kaupoissa. Tuotteessa eniten ostopäätökseen hedelmät ja vihannekset -osastolla vaikuttavat laatu, tuoreus ja hinta. Osastolla eniten osto-päätökseen vaikuttavat tuotteiden sijoittelu ja esillepano. Palvelussa osaston siiteydellä on suurin vaikutus ostopäätökseen.

Kyselylömakkeessa myös pyydettiin listaamaan erikoisempia/eksoottisempia hedelmiä ja vi-hanneksia. Eri eksoottisia hedelmiä listattiin yli 60. Hedelmien erikoisuus/eksoottisuus vaihteli vastaajan mukaan. Kaikille sama hedelmä ei välttämättä ollut eksoottinen ja osittain sama hedelmä myös tunnettiin eri nimillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus