Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan päivitys ja kehittäminen

Pöysä, Kalle (2013)

Avaa tiedosto
opinnaytetyo_PoysaK.pdf (137.8Kt)
Lataukset: 


Pöysä, Kalle
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412871
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään verkkokaupan päivitystä ja sen kehittämistä. Tehtävänä on päivittää toimeksiantoyrityksen verkkokauppaa, sillä sitä ei olla aiemmin päivitetty säännölli­sesti. Verkkokauppa on ollut lähinnä myymäläkaupankäynnin ohella harjoitettavaa sivubusiness:tä. Päivitystyön lisäksi yritykselle tehdään kehityssuunnitelma verkkokaupan tulevaisuut­ta varten.

Seuraavien menetelmien avulla tutkitaan, mitä kehitettävää yrityksen verkkokaupassa löytyy. Havainnointi on ensimmäinen menetelmä, jota käytetään päivitystyötä tehdessä. Päiväkirjamaisen työskentelyn avulla kirjataan ylös kehitettäviä asioita. Seuraavaksi kartoitetaan muu­tamia verkkokauppoja benchmarking-vertailun avulla. Muiden yritysten hyvistä ideoista ja asioista tehdään havaintoja, jotta saadaan selville mitä he tekevät paremmin. Lopuksi haasta­tellaan yrityksen osakasta ja verkkokaupan perustajaa saadakseen hänen näkemys verkkokau­pan nykytilasta ja sen tulevaisuudesta.

Opinnäytetyön teoriaperusta rakentuu verkkokauppaan liittyvistä käsitteistä sekä toimivan verkkokaupan perustamiseen tarvittavista asioista. Toimivan verkkokaupan neljä perusjalkaa antaa pohjan liiketoiminnan käynnistymiselle verkossa. Nämä neljä perusjalkaa ovat: kohden­nettu tuotevalikoima, ulkoasu, näkyvyys ja yllpito.

Päivitystyössä poistetaan verkkokaupasta kaikki vanhentuneet tuotteet sekä toiminnot. Verk­kokaupan tietokannasta ei ole aktiivisesti poistettu jo myynnistä poistuneita tai loppuneita tuotteita. Uusien tuotteiden perustamiseen luodaan toimiva menetelmä. Aiemmin uudet tuot­teet on lisätty verkkokauppaan eri menetelmin eri henkilöiden johdosta. Verkkokauppaan luo­daan myös uusi toimintoja, jotka edistävät sen käytettävyyttä sekä herättävät asiakkaissa li­sää mielenkiintoa.

Päivitystyön lisäksi yritykselle tehdään kehityssuunnitelma tulevaisuutta varten. Kehityssuun­nitelma pitää sisällään ideoita, jotka ovat oleellisia verkkokaupan kehittymistä varten.

Opinnäytetyön tavoitteet täyttyivät hyvin. Verkkokauppa saatiin päivitettyä ajan tasalle ja sinne lisättiin uusia toimintoja ja sovelluksia. Tärkein uusi päivitys verkkokauppaan oli maksu­tapavaihtoehtojen lisääminen. Uusi toiminto tuo verkkokauppaan monipuolisuutta sekä uskottavuutta. Yritykselle tehtiin kehityssuunnitelma onnistuneesti. Kehityssuunnitelma sisältää hy­viä ehdotuksia yrityksen tulevaisuuden päivitystöille, jotka eivät tällä hetkellä olleet budjetil­lisesti tai muuten ajankohtaisia. Tärkeimmäksi kehitysehdotukseksi mainitaan verkkokauppaohjelmiston integroimisen kassajärjestelmään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste