Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluiden tuotteistaminen - Case Lemminkäinen

Kääriäinen, Ville (2013)

 
Avaa tiedosto
Palveluiden tuotteistaminen - Case Lemminkainen.pdf (635.3Kt)
Lataukset: 


Kääriäinen, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412771
Tiivistelmä
Tämän tutkimus- ja kehittämishankkeen tavoitteena oli löytää keinoja Lemminkäisen Service Deskin työn laadun parantamiseksi tuotteistamisen avulla. Tarkoituksena oli myös selvittää tuotteistamisen taso opinnäytetyön kirjoittamisen hetkellä. Kolmantena tavoitteena oli helpottaa uuden henkilön perehdytystä Service Deskin työhön.

Tutkimus toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä käyttäen kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelminä toimivat puolistrukturoitu haastattelu sekä avoin kysely. Työn teoriaosuudessa käytettiin lähteinä alan kirjallisuutta, Internet -sivustoja sekä Lemminkäisen sisäverkon dokumentteja.

Opinnäytetyö on jaettu teoria- ja tutkimusosioihin. Teoria – osiossa käsitellään tuotteistamiseen liittyviä keskeisiä käsitteitä sekä tuotteistamisen keskeisiä prosesseja. Tutkimustuloksissa käydään läpi haastatteluiden ja kyselyiden pohjalta saadut tulokset ja parannusehdotukset sekä mietitään mahdollisia jatkotoimenpiteitä.

Tutkimustuloksista kerättiin parannusehdotuksia liittyen asiantuntijoiden omaan työhön, asi-akkaiden tyytyväisyyteen sekä kolmansien osapuolien yhteistyön parantamiseksi. Pääasiallisena tarkastelun kohteena olivat työhön liittyvien ohjeistuksien saatavuus sekä laatu. Erityisesti ohjeistuksien laatu koettiin riittämättömäksi.

Tutkimuksen pohjalta ei tehty tuotteistamiseen liittyviä toimenpiteitä käytännössä, vaan lopputuloksena syntyi ideoita ja kehittämisen kohteita palvelun laadun parantamiseksi. Tutkimukseen liittyvät tulokset on luovutettu Lemminkäisen tietohallinnon käyttöön Service Deskin palvelun kehittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste