Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

3D-raportointityökalun käyttö myyntityössä - Case Check Point Software Technologies

Aho, Elina (2013)

 
Avaa tiedosto
Aho Elina.pdf (799.3Kt)
Lataukset: 


Aho, Elina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112199
Tiivistelmä
Organisaation ostoprosessi on monista vaiheista koostuva tapahtuma, jossa on mukana useita ihmisiä ja jonka loppu tulokseen vaikuttavia tekijöitä on paljon. Myyvän organisaation tulisi pystyä vakuuttamaan ostava osapuoli siitä, että sen tarjoama tuote on ylivoimainen verrattuna kilpailijoihin, joita vahvasti kilpailluilla aloilla saattaa olla useita. Mikä on se ratkaiseva tekijä, jolla kaupat voitetaan?

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Check Point Software Technologies, joka on yritysten tietoturvaratkaisuiden myynnin kansainvälinen markkinajohtaja. Tavoitteena on selvittää Check Point Software Technologiesin käyttämän 3D Health Checkin käytettävyyttä myyntiprosessin osana, miten sen käyttöä voitaisiin kehittää, jotta sen vaikutusta myyntiin voitaisiin parantaa ja sen kautta arvioida koko myyntiprosessin toimivuutta sekä lopulta arvioida, minkälainen vaikutus tehdyllä 3D-raportilla on yrityksen ostohalukkuuteen. Tarkastelun kohteena on myös 3D-raportin käytettävyys Check Pointin uusasiakashankinnassa. Sen myötä tarkoituksena on pohtia, millä tavalla yrityksen olisi kannattavaa jakaa käytettävissä oleva aika uusasiakashankinnan ja olemassa olevien asiakkuuksien hoidon välillä.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä paneudutaan organisaation ostoprosessiin ja ostohalukkuuteen, myyntiprosessin eri vaiheisiin, uusasiakashankintaan sekä asiakkuuksien prospektointiin.

Opinnäytetyön tutkimus on suoritettu kvalitatiivisena tutkimuksena, joka toteutettiin haastattelemalla Check Pointin omia työntekijöitä, jälleenmyyjiä sekä asiakkaita. Tutkimusotos sisälsi kolme Check Pointin teknistä asiantuntijaa, kolme Check Pointin myyntihenkilöä, neljä eri jälleenmyyjien teknistä asiantuntijaa sekä kaksi asiakasta, joille 3D-raportti oli tehty. Yhteensä haastateltavia oli 12. Check Pointin omille työntekijöille suoritetun kvalitatiivisen tutkimuksen tavoitteena oli ennen kaikkea selvittää heidän oma näkemyksensä 3D-raportin toimivuudesta ja sen myynnillisestä potentiaalista. Tämän lisäksi tavoitteena oli selvittää, miten myyntiprosessin eri vaiheet toteutuvat, minkälaisia ongelmia niissä ilmenee ja miten toimintaa voitaisiin kehittää.

Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta, että 3D-raportti helpottaa myyntityötä ja vaikuttaa positiivisesti myös asiakkaiden ostohalukkuuteen. Se toimivuus uusasiakashankinnan työkaluna on hyvä, joskaan sen potentiaalia ei ole vielä täysin hyödynnetty. 3D-raporttien teossa ja sen aloittaman myyntiprosessin vaiheissa olisi kehitettävää, ennen kaikkea osapuolten välisessä kommunikaatiossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste