dc.contributor.author | Eronen, Patrik | |
dc.date.accessioned | 2013-09-09T06:05:47Z | |
dc.date.available | 2013-09-09T06:05:47Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2013090915040 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/63893 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyöni aiheena on Dream Engine-tarinankerrontakorttien kehittämisprosessi, jonka aikana suunnittelin kuvitukset ja visuaalisen ilmeen Origin Stories- teemapakalle ja pelin muulle visuaaliselle materiaalille. Lisäksi toimin Art Directorin roolissa ohjaten kahta kuvittajaharjoittelijaa.
Työhöni kuului luoda Dream Enginen pelimekaniikan vaatimat visuaaliset ratkaisut painokelpoiseen testiversioon asti. Esittelen kehitystiimimme käyttämät pelisuunnittelun periaatteet ja analysoin Dream Enginen kehitysprosessia kuvittajan ja AD:n näkökulmasta. Suunnittelun tietoperustana on Jesse Schellin the Art of Game Designiin pohjautuva teoriatieto. Aiheen syventämiseen kuuluivat myös pelitestauksessa tehdyt havainnot markkinoilla jo olevista peleistä. Ryhmätyöskentelyn korttien luomisprosessissa toimin sekä intuition ohjaamana taiteilijana että prosessia hallitsevana johtajana.
Opinnäytetyöprosessissa yhdistin ymmärrykseni ja taitoni pelisuunnittelusta ja kuvittamisesta yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, josta olisi hyötyä Dream Enginen jatkokehittämisessä. | fi |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is the development process of Dream Engine storytelling cards. The commission was to design the visual layout and illustrations for Origin Stories theme deck and other visual materials related to the game. In addition, working as an Art Director guiding two illustrator interns was included in the project.
The work included creating the visual solutions the Dream Engine game mechanics required. The principles of game design used by the development team are described in this thesis and the design process as an illustrator and AD is reviewed. The theoretical frame of reference for the design process was the knowledge based on Jesse Schell’s Art of Game Design. Other similar games on the market were also tested and evaluated to deepen the understanding on the subject. In the team-based creation process, the work was done both as an artist guided by intuition and as a leader controlling the process.
The purpose of the thesis was also to combine the author’s understanding on and skills in game design and illustrating as a unified whole, which would benefit the further development of Dream Engine. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu) | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Dream Engine : Lautapelin tarina visuaaliseksi ilmeeksi | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/1989 | |
dc.organization | Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu) | |
dc.subject.ysa | lautapelit | |
dc.subject.ysa | pelikortit | |
dc.subject.ysa | pelihahmot | |
dc.subject.ysa | narratiivisuus | |
dc.subject.ysa | graafinen suunnittelu | |
dc.subject.ysa | visuaalinen suunnittelu | |
dc.contributor.organization | Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu) | |
dc.subject.keyword | kuvittaminen | |
dc.subject.keyword | lautapelit | |
dc.subject.keyword | pelisuunnittelu | |
dc.subject.specialization | graafinen suunnittelu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Muotoilu|sv=Formgivning|en=Design| | |
dc.subject.discipline | Muotoilun koulutusohjelma | |