Elämyksien pyhiinvaellusmatka : Raamattukurssi Israelissa
Rahkonen, Pauliina (2013)
Rahkonen, Pauliina
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100715882
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100715882
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella elämyksellinen matkapaketti Israeliin. Työn toimeksiantajana toimii matkatoimisto Kinneret Tours Oy, joka tarjoaa asiakkailleen pääasiallisesti Raamattu-aiheisia Israelin matkoja. Matkan suunnittelussa on käytetty apuna Lapin Elämysteollisuuden osaamiskeskuksen Elämyskolmiota ja Kinneret Tours Oy:n asiakkaille teetetyn kyselyn tuloksia.
Matkan kohderyhmä koostuu henkilökohtaisen kristillisen vakaumuksen omaavista asiakkaista. Tavoitteena on tarjota asiakkaille elämyksellinen pyhiinvaellusmatka Raamatun autenttisille tapahtumapaikoille. Matkan suunnittelun lähtökohtana on asiakaskeskeisyys. Tuotekehityksen kulmakivenä on asiakkaiden tarpeet ja toiveet. Siksi on tärkeää ottaa asiakkaat mukaan suunnitteluun. Tässä työssä asiakkaiden toiveet on kartoitettu muun muassa asiakaskyselyllä. Vaikka asiakaskyselyn otos on melko suppea, kuvannee se kuitenkin potentiaalisten asiakkaiden toiveita.
Työ koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa toimii työn tietoperustana, jossa on käsitelty teemamatkailua, tuotekehityksen teoriaa, asiakaskeskeisyyttä ja elämyksellisyyttä. Toinen osa muodostuu työn toiminnallisen osan raportoinnista. Raportissa kartoitetaan asiakaskyselyn tuloksia ja kuvataan suunnittelun eri vaiheita. Työn lopputuotoksena on matkan ohjelma.
Matkan kohderyhmä koostuu henkilökohtaisen kristillisen vakaumuksen omaavista asiakkaista. Tavoitteena on tarjota asiakkaille elämyksellinen pyhiinvaellusmatka Raamatun autenttisille tapahtumapaikoille. Matkan suunnittelun lähtökohtana on asiakaskeskeisyys. Tuotekehityksen kulmakivenä on asiakkaiden tarpeet ja toiveet. Siksi on tärkeää ottaa asiakkaat mukaan suunnitteluun. Tässä työssä asiakkaiden toiveet on kartoitettu muun muassa asiakaskyselyllä. Vaikka asiakaskyselyn otos on melko suppea, kuvannee se kuitenkin potentiaalisten asiakkaiden toiveita.
Työ koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa toimii työn tietoperustana, jossa on käsitelty teemamatkailua, tuotekehityksen teoriaa, asiakaskeskeisyyttä ja elämyksellisyyttä. Toinen osa muodostuu työn toiminnallisen osan raportoinnista. Raportissa kartoitetaan asiakaskyselyn tuloksia ja kuvataan suunnittelun eri vaiheita. Työn lopputuotoksena on matkan ohjelma.