Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kilpailija-analyysi : kilpailija-analyysi Lahden keskustan suosituimmista baareista ja yökerhoista

Kurkela, Joona (2009)

 
Avaa tiedosto
Kurkela_Joona.pdf (131.7Kt)
Lataukset: 


Kurkela, Joona
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912188314
Tiivistelmä
Tämä tutkimuksellinen opinnäytetyö käsittelee Lahden keskustan suosituimpien baarien ja yökerhojen kilpailutilannetta. Työn tavoitteena on selvittää kilpailija-analyysin avulla käytössä olevat liikeideat ja asiakasryhmät. Kilpailija-analyysin avulla pyritään selvittämään millaiselle ravintolayritykselle Lahdessa olisi kysyn-tää?

Opinnäytetyön avulla pyritään luomaan tietopohja uuden ravintolayrityksen perus-tamiselle Lahden keskustaan. Kilpailutilanne Lahden keskustassa on tällä hetkellä erittäin kova, ja ravintolat kilpailevat usein samoista asiakkaista. Tutkimuksen avulla on pyritty selvittämään Lahden keskustan suosituimpien baarien ja yöker-hojen toimintatapoja ja kilpailuetuja.

Opinnäytetyössä on käytetty tutkimusmenetelmänä laadullista tutkimusta ja aineis-ton hankintamenetelmänä haastattelua. Tutkimuksessa haastateltiin kuutta lahte-laisen ravintoloiden johdosta vastaavaa henkilöä. Haastattelun katsottiin sopivan menetelmänä tutkimukseen parhaiten, koska se antaa kilpailija-analyysin vaatimaa syvällisempää tietoa yrityksestä.

Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että liikeideat ovat Lahden kes-kustan ravintoloissa samankaltaisia muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Ra-vintoloiden liikeideoissa ei myöskään ollut tarkoin määritelty haluttua asiakas-segmenttiä, jolloin markkinointitoimia ei ole voitu kohdistaa tietylle kohderyhmäl-le.

Tulosten perusteella voidaan myös päätellä, että Lahden keskustassa on kysyntää ravintolalle, jolla on kilpailijoista erottuva, ainutlaatuinen liikeidea ja tarkoin mää-ritelty asiakassegmentti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste