Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kulkutapaan vaikuttaminen yleiskaavassa - Keran osayleiskaava-alue, Espoo

Kinttula, Mari (2013)

 
Avaa tiedosto
Mari_Kinttula.pdf (14.92Mt)
Lataukset: 


Kinttula, Mari
Saimaan ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100815929
Tiivistelmä
Maankäyttö- ja rakennuslain mukaan yleiskaavassa tulee selvittää mahdollisuudet liikenteen, erityisesti joukkoliikenteen ja kevyen liikenteen järjestämiseen ympäristön, luonnonvarojen ja talouden kannalta kestävällä tavalla. Tavoitteena tulee olla myös olemassa olevan yhdyskuntarakenteen hyväksikäyttö. Pääkaupunkiseudulla yhdyskuntarakenteen tiivistämisen vaikutukset liikenteeseen ovat usein merkittäviä, koska seudulla on muuta Suomea enemmän liikenteen ruuhkautumista.

Työssä tutkittiin, mitä uusimmat tutkimukset kertovat ihmisten liikkumisesta ja millaisia keinoja sekä ohjeita osayleiskaavan laadinnan aikana on käytössä kulkutapaan vaikuttamiseksi. Näistä tutkimustuloksista ja ohjeista muodostuu työn kirjallisuusselvitys.

Liikenneselvityksen varsinaisena kohdealueena on Keran alue Espoossa, joka on asemaan tukeutuva täydennysrakentamisalue. Keran alueella sijaitsee väistyvää teollisuutta ja logistiikkatoimintoja. Osayleiskaavan laadinta alueelle käynnistyi keväällä 2013 ja tämä opinnäytetyö on osa kaavan lähtökohtaselvityksiä. Alueen mitoituksena tutkitaan vaihtoehtoja, joissa kokonaismitoituksena on 6 000 – 15 000 asukasta ja 8 000 – 14 000 työpaikkaa. Liikenteellisesti alue on hyvin saavutettavissa ja siten houkutteleva; keskellä aluetta on Keran asema ja se sijaitsee Kehä II:n ja Turunväylän läheisyydessä. Autoliikenteen sujuva järjestäminen tulevaisuudessa voi olla haastavaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste