Näytä suppeat kuvailutiedot

Urheilujärjestön markkinointiviestinnän kehittäminen : case: Major League Roller Hockey Europe

Jalli, Atte (2013)

dc.contributor.authorJalli, Atte
dc.date.accessioned2013-10-16T11:41:04Z
dc.date.available2013-10-16T11:41:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2013100115738
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/64649
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintää, jonka on tarkoitus olla avuksi Major league Roller Hockey Europelle. Opinnäytteessä pohditaan, mitkä olisivat oikeita kanavia saada näkyvyyttä ja tunnettavuutta rullakiekolle Euroopassa. Teoriaosiossa käydään läpi markkinoinnin peruskilpailukeinoja. Osiossa käydään tarkemmin läpi markkinointiviestintää, pitäen sisällään verkostoitumisen, mainonnan, henkilökohtaisen myyntityön, myynninedistämisen sekä tiedotus- ja suhdetoiminnan. Osiossa käsitellään myös kohderyhmiä sekä markkinointia internetissä. Laadukkaat kotisivut sekä hyvä näkyvyys hakukoneissa ovat avainasemassa haettaessa organisaatiolle näkyvyyttä. Toisessa osiossa käydään läpi sosiaalisen median vaikutusvaltaa nykypäivän markkinoinnissa. Käsitellään sosiaalisen median käytännöt, muodot sekä palvelut. Myös isoimmat vaikutuskanavat sosiaalisessa mediassa käydään läpi: Facebook, Twitter, Youtube ja Wikipedia. Lähes kaikki ihmiset käyttävät internetiä ja suurin osa jopa joka päivä. Näiden vaikutuskanavien kautta saadaan organisaatiolle ja koko lajille suurempi kannattajakunta. Kerttotaan, kuinka internetiä ja varsinkin sosiaaliseta mediaa voidaan käyttää tunnettuuden lisäämiseen. Kolmannessa osiossa käsitellään Major League Roller Hockey Europea. Käsiteltävistä asioista löytyy MLRHE:n perustiedot, tehtävät ja toiminnot. Myös MLRH Europen järjestämistä tapahtumista on kerrottu hieman. Mukaan on lisätty myös tekemäni kysely MLRH Europen tunnettuudesta Englannissa. Lopuksi on annettu hieman kehitysideoita, kuinka organisaation tunnettuutta voitaisiin kehittää. Kehitysideoita on kohderyhmistä lähtien aina markkinointiin internetissä sekä sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Facebookissa suoritettavasta markkinoinnista on annettu ideoita, miten sitä voisi tehostaa.fi
dc.description.abstractThis thesis deals with marketing communications, which is meant to be helpful for MLRH Europe. In this thesis we are thinking, which would be proper channels to get visibility and recognition for roller hockey in Europe. The theoretical section will walk you through the basic marketing methods of competition. This section is about the marketing communication, while keeping networking, advertising, personal selling, sales promotion and public relations activities included. The section also deals with the target groups, as well as marketing on the internet. High-quality website and good visibility on search engines are the keys getting the visibility for the organization. The second section will walk you through the power of social media in today's marketing. The section deals with policy, forms and services of social media. Also, the most important social media channels have been reviewed on: Facebook, Twitter, Youtube and Wikipedia. Almost everybody uses internet and most of them use it daily. Through these channels it is possible to get more visibility for the organisation and for the sport. In this section thesis will tell you how to improve your image on internet and especially on social media. The third section deals with Major League Roller Hockey Europe. MLRH Europe’s basic information, functions and operations are in this section. You will also find the information of some of the roller hockey events that MLRH Europe organizes. There is a questionnaire added which concerns MLRH Europe’s reputation in England. And finally there are some development ideas for MLRH Europe how to develop their reputation. There are development ideas from target groups to marketing on internet and on social media. For example there are ideas how to develop marketing on Facebooken
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleUrheilujärjestön markkinointiviestinnän kehittäminen : case: Major League Roller Hockey Europefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/296
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaurheilujärjestöt
dc.subject.ysamarkkinointiviestintä
dc.subject.ysakehittäminen
dc.subject.ysarullakiekko
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysasosiaalinen media
dc.subject.ysadigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysaInternet
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordMarkkinointiviestintä
dc.subject.keywordmarkkinointi internetissä
dc.subject.keywordsosiaalinen media
dc.subject.keywordMLRH Europe
dc.subject.specializationKansainvälinen kauppa
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineKansainvälisen kaupan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot