Yrityksen tunnettuuden lisääminen tapahtuman avulla : case: Night Club Jyrän teemailta
Kotiranta, Minna; Koskinen, Mia (2013)
Kotiranta, Minna
Koskinen, Mia
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110816767
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110816767
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena oli Night Club Jyrän tunnettuuden lisääminen tapahtuman avulla. Night Club Jyrä on 2012 kesällä toimintansa aloittanut heinolalainen yökerho, jonka kohdeasiakkaita ovat 18 – 25 -vuotiaat paikkakuntalaiset. Opinnäytetyön avulla pyritään lisäämään kohdeasiakkaiden kiinnostusta toimeksiantajayritystä kohtaan sekä vahvistamaan samalla yrityksen haluamaa imagoa. Tavoitteiden onnistumista arvioidaan muun muassa tehdyn kyselytutkimuksen ja sosiaalisen median avulla.
Opinnäytetyö koostuu teoriapohjasta sekä toiminnallisesta osasta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan työn kannalta keskeisiä käsitteitä kuten, markkinointiviestintä, tapahtuman järjestäminen ja määrällinen tutkimus. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kerrotaan tapahtuman suunnittelusta ja toteutuksesta käytännössä sekä esitellään kyselytutkimus ja siitä saadut tulokset. Lopuksi arvioidaan tapahtuman onnistumista sekä sitä, kuinka hyvin asetetut tavoitteet saavutettiin ja pohditaan mahdollisia jatkotoimenpide ehdotuksia.
Opinnäytetyö koostuu teoriapohjasta sekä toiminnallisesta osasta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan työn kannalta keskeisiä käsitteitä kuten, markkinointiviestintä, tapahtuman järjestäminen ja määrällinen tutkimus. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kerrotaan tapahtuman suunnittelusta ja toteutuksesta käytännössä sekä esitellään kyselytutkimus ja siitä saadut tulokset. Lopuksi arvioidaan tapahtuman onnistumista sekä sitä, kuinka hyvin asetetut tavoitteet saavutettiin ja pohditaan mahdollisia jatkotoimenpide ehdotuksia.