Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

LVI-ALAN PALVELUTUOTTEEN MARKKINOINTIVIESTINTÄ-SUUNNITELMA

Ilmakari, Aaron (2013)

 
Avaa tiedosto
Ilmakari_Aaron.pdf (728.8Kt)
Lataukset: 


Ilmakari, Aaron
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111417091
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tehty toimeksiantona joensuulaiselle LVI-alan yritykselle Lämpökarelia Oy:lle. Toimeksiannon lähtökohta on se, että vallitseva taloustilanne vähentää myös rakentamiseen kytköksissä olevan LVI-alan kysyntää. Erityisesti tämä näkyy talviaikana. Kausi- ja sesonkivaihteluiden tasoittamiseksi toimeksiantajayritys haluaa tavoittaa tehokkaammin kuluttaja-asiakassegmenttiä. Opinnäytetyön tarkoituksena on tuotteistaa Lämpökarelian ideoima kuluttajille suunnattu tarkastuspalvelu sekä tuottaa markkinointiviestintäsuunnitelma, jota voidaan soveltaa uuden palvelun lanseerauksessa.

Työn toteuttamistavaksi valikoitui toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksena on varsinainen tuotos, tässä tapauksessa valmis markkinointiviestintäsuunnitelma. Opinnäytetyö jakautuu karkeasti kahteen osaan: palvelun tuotteistamiseen eli palvelutuotteen määrittelyyn sekä lanseerauksen aikaiseen markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Opinnäytetyössä suurin osuus käsittelee markkinointiviestintää ja sen toteuttamiseksi esitän myös konkreettisia toimenpide-ehdotuksia.

Yhteistyö toimeksiantajan kanssa oli prosessin aikana tärkeässä roolissa ja lopputulos on yhdistelmä markkinoinnin ammatillista näkemystä sekä LVI-alan erityispiirteitä. Työn tuotoksena syntynyt markkinointiviestintäsuunnitelma antaa hyvät edellytykset ja vaihtoehdot uuden palvelun lanseeraamiseksi. Mikäli työtä halutaan kehittää edelleen, seuraavana voitaisiin esimerkiksi tutkia ja seurata suunnitelman toteuttamista ja onnistumista erilaisin mittarein.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste