Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Laadullinen asiakastutkimus Case: Soitinmesta Oy

Haltsonen, Tuomas; Haltsonen, Matias (2013)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Haltsonen_Matias_Haltsonen_Tuomas.pdf (802.9Kt)
Lataukset: 


Haltsonen, Tuomas
Haltsonen, Matias
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112317895
Tiivistelmä
Musiikki-instrumenttien myymiseen keskittyvä liiketoiminta on ala, joka on Internetin kehittymisen myötä murrosvaiheessa. Muusikot ja musiikin harrastajat ovat perinteitä arvostavia ja ostokäyttäytymiseltään muusta valtavirrasta poikkeavia kuluttajia. He asioivat mieluiten tietynlaisissa myymälöissä, joissa kokevat saavansa toivotunlaista palvelua tarpeilleen.

Tämän laadullisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Kotkan Karhulassa sijaitsevan Soitinmesta Oy:n nykytoiminnan tilaa laadullisen asiakastutkimuksen avulla. Tutkimuksessa selvitettiin, mistä asiakkaat yrityksen toiminnassa pitävät ja mistä eivät. Lisäksi työssä selvitettiin mitä tekijöitä asiakkaat pitävät musiikki-instrumenttialan myymälöissä kaikista tärkeimpinä seikkoina liikkeessä asiointinsa ja mahdollisen ostopäätöksensä kannalta.

Tutkimuksen tiedonkeräämismenetelminä käytettiin laadullista haastattelua. Ennalta valittua viittä Soitinmesta Oy:n asiakasta haastateltiin erikseen vähintään 45 minuutin verran. Kaikki haastateltavat kertoivat avoimesti mielipiteistään. Lisäksi tietoa kerättiin Suomen suurimman musiikkiaiheisen Internet-sivuston, Muusikoiden.net, käyttäjiltä laadullisen kyselyn keinoin.

Tutkimustulosten mukaan Soitinmesta Oy:n toimintaan ollaan yleisesti tyytyväisiä, mutta kehitettävää löytyy. Tulosten mukaan ratkaisevat tekijät ostokäyttäytymisen kannalta ovat palvelunlaatu ja kohtaamismaisema.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste