Villiaromi Oy:n suoramainoskampanja
Kähkönen, Mikko (2009)
Kähkönen, Mikko
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912047097
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912047097
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Villiaromi Oy:lle suoramainoskampanja ja suunnitella sen pohjalta suoramainoskirje. Tavoitteena oli löytää kehitettäviä osa-alueita yrityksen markkinoinnista ja löytää ratkaisut ongelmiin. Suoramainoskampanjaa varten haastateltiin yrityksen toimitusjohtajaa, jotta kampanja etenisi realistisesti yrityksen resurssien puitteissa.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi suoramainoskirje, jota yrityksen aikaisemmissa suoramainoskampanjoissa ei ole ollut lainkaan. Suoramainoskirjeen päätehtävänä on saada vastaanottaja tutustumaan kirjeen mukana tulevaan esitteeseen. Kirjeen yleisilme on väritykseltään jouluinen, joka sopii joulukampanjan teemaan. Kirjeestä haluttiin luoda erilainen tavalliseen tekstinkäsittelyohjelmalla luotuun kirjeeseen verrattuna. Yrityksen tehtäväksi jää kampanjassa todettujen kehitysehdotusten ja suoramainoskirjeen käyttöönotto.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi suoramainoskirje, jota yrityksen aikaisemmissa suoramainoskampanjoissa ei ole ollut lainkaan. Suoramainoskirjeen päätehtävänä on saada vastaanottaja tutustumaan kirjeen mukana tulevaan esitteeseen. Kirjeen yleisilme on väritykseltään jouluinen, joka sopii joulukampanjan teemaan. Kirjeestä haluttiin luoda erilainen tavalliseen tekstinkäsittelyohjelmalla luotuun kirjeeseen verrattuna. Yrityksen tehtäväksi jää kampanjassa todettujen kehitysehdotusten ja suoramainoskirjeen käyttöönotto.