ASIAKASSUHDETUTKIMUS MIDSONA FINLAND OY:LLE
Tasanen, Tom; Uusimäki, Teemu (2013)
Tasanen, Tom
Uusimäki, Teemu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112517967
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112517967
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakassuhdetutkimus Midsona Finland Oy:lle. Midsona Finland Oy on yksi Pohjoismaiden johtavista luonnolliseen itsehoitoon kes-kittyvistä yrityksistä. Asiakassuhdetutkimuksen tarkoituksena on selvittää yrityksen asiakassuhteiden nykytila ja tutkimustulosten perusteella esittää kehitysehdotuksia asiakassuhteiden parantamiseksi.
Työn tavoitteena oli kartoittaa Midsona Finland Oy:n asiakassuhteiden nykyinen tilanne. Työn empiirisessä osassa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jota varten laadittiin asiakkaille sähköpostin välityksellä lähetetty kyselylomake. Työssä pyritään myös esittämään kehitysehdotuksia tutkimuksesta saatujen tuloksien perusteella.
Työn tuloksena syntyi asiakassuhdetutkimus Midsona Finland Oy:lle. Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Midsona Finland Oy:n toimintaan. Yritys voi käyttää asiakassuhdetutkimusta ja kehitysehdotuksia nykyisten toimintata-pojen parantamiseen ja uusien kehittämiseen.
Työn tavoitteena oli kartoittaa Midsona Finland Oy:n asiakassuhteiden nykyinen tilanne. Työn empiirisessä osassa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, jota varten laadittiin asiakkaille sähköpostin välityksellä lähetetty kyselylomake. Työssä pyritään myös esittämään kehitysehdotuksia tutkimuksesta saatujen tuloksien perusteella.
Työn tuloksena syntyi asiakassuhdetutkimus Midsona Finland Oy:lle. Tutkimustulosten perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä Midsona Finland Oy:n toimintaan. Yritys voi käyttää asiakassuhdetutkimusta ja kehitysehdotuksia nykyisten toimintata-pojen parantamiseen ja uusien kehittämiseen.