Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Käyttäjälähtöisen verkkopalvelun toteuttaminen pienyritykselle : case: Toimitilaa.fi

Tuulivirta, Kirsi (2013)

 
Avaa tiedosto
Tuulivirta_Kirsi.pdf (1.960Mt)
Lataukset: 


Tuulivirta, Kirsi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817282
Tiivistelmä
Internetistä on tullut osa kuluttajien ja yritysten arkea, ja monen verkkopalvelun rooli on kasvanut suureksi niin työ- kuin arkielämässä. Nykyään on tavallista, että pienetkin yritykset näkyvät verkossa. Huoli on herännyt palveluiden nopeasta siirtymisestä verkkoon ja niiden muuttumisesta itsepalveluiksi. Osa verkkopalveluista on suorastaan käyttökelvottomia.

Tämän kehittämishankkeen tavoitteena on selvittää niitä verkkopalvelun toteuttamiseen ja kehittämiseen liittyviä tekijöitä, jotka parantavat palvelun laatua ja käytettävyyttä. Hanke muodostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessä osiossa käydään läpi käytettävyyden teoriaa: palvelun laatua ja käyttökokemusta, verkkopalveluratkaisun valintaa, visuaalista suunnittelua, navigaatiota, testausta ja verkkonäkyvyyttä. Toisessa tutkimusosiossa suoritetaan kvalitatiivinen vertailuanalyysi 10 kiinteistönvälitykseen keskittyneen verkkopalvelun käytettävyydestä Valtiovarainministeriön Verkkopalvelujen laatukriteeristöä hyödyntäen.

Tutkimuksesta saatujen tietojen perusteella pyritään löytämään ratkaisuja, joiden avulla kehitetään tutkimushankkeen toimeksiantajan Soivios Oy:n verkkopalvelua Toimitilaa.fi. Tavoitteena on parantaa niin verkkopalvelun käytettävyyttä, ulkoasua kuin sisältöäkin, ja tätä kautta myös palvelun laatua. Laadun parantamisen uskotaan johtavan sekä palvelun käyttäjien että toimeksiantajan saavuttamiin hyötyihin – käyttäjien tyytyväisyys lisääntyy ja verkkopalvelun käyttöaste kasvaa.

Tutkimuksen avulla kerätään tietoa käyttäjälähtöisen verkkopalvelun perustamisesta ja kehittämisestä erityisesti pienyritysten tarpeita ajatellen. Käyttäjälähtöinen verkkopalvelu on sekä yrityksen että asiakkaan etu, sillä ongelmat käytettävyydessä voivat vaikuttaa negatiivisesti yrityskuvaan ja karkottaa mahdollisia asiakkaita. Tulokset osoittavat monia ilmaisia tai ainakin edullisia keinoja verkkopalvelun perustamiseen, kehittämiseen ja arvioimiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste