Näytä suppeat kuvailutiedot

Liiketoiminnan kehittäminen Venäjällä : case: Finn-Korkki Oy

Korhonen, Emilia (2013)

dc.contributor.authorKorhonen, Emilia
dc.date.accessioned2013-11-25T10:01:03Z
dc.date.available2013-11-25T10:01:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2013112117739
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/65866
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia kansainvälistymistä käsitteenä ja Venäjää liiketoimintaympäristönä sekä kartoittaa case-yrityksen Venäjän toimintoja ja mahdollisia kehityskohteita. Case-yritys on hämeenlinnalainen pakkausalan yritys Finn-Korkki Oy, jossa kirjoittaja oli työharjoittelussa vuonna 2012. Finn-Korkki Oy valmistaa erilaisia pullonsulkimia teräksestä ja alumiinista ja vie tuotteitaan yli 40 maahan. Yrityksellä on ollut toimintaa Venäjällä jo noin kahdenkymmenen vuoden ajan, mutta idea opinnäytetyön toteutukseen lähti kirjoittajalta itseltään. Opinnäytetyön ensimmäinen teoriakokonaisuus käsittelee kansainvälistymistä käsitteenä sekä kansainvälistymiseen liittyviä strategisia päätöksiä tuotteesta ja markkina-alueen ja operaatiomuodon valinnasta. Toinen teoriakokonaisuus on Venäjän toimintaympäristöanalyysi PESTE-mallin mukaan. Työn empiriaosuudessa kartoitetaan case-yrityksen nykytilaa Venäjän toimintojen osalta, ja tutkitaan toimialaa sekä yleisesti että Venäjällä. Empiriaosuus on toteutettu haastattelemalla yrityksen vientimarkkinoinnista vastaavaa työntekijää sekä venäläistä agenttia. Haastatteluiden päätavoite oli saada mahdollisimman kattava käsitys pakkausalasta yleisesti ja Venäjällä sekä case-yrityksen nykyisistä Venäjän toiminnoista. Kehitysehdotukset perustuvat teoriaosuuteen, haastatteluihin ja kirjoittajan omaan kokemukseen. Merkittävin kehitysehdotus koskee saatavuutta. Työssä ehdotetaankin uuden operaatiomuodon aloittamista Venäjällä. Tutkimuksen perusteella yrityksen tulisi myös kiinnittää huomiota markkinointiviestintään. Erityisen tärkeässä roolissa on näkyvyys internetissä, sillä internet on Venäjällä keskeinen väline B2B-markkinoinnissa.fi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to study internationalisation as a concept and Russia as a business environment as well as to survey the case company’s business operations in Russia and to identify possible development needs. The case company Finn-Korkki Oy is a packaging industry company from Hämeenlinna where the author of this study did her internship in 2012. Finn-Korkki Oy manufactures different types of bottle closures of steel and aluminium and exports its products to over 40 countries. The company has had business operations in Russia already approximately twenty years but the idea to implement this thesis was the author’s initiative. The first theoretical part of the thesis consists of the concept of internationalisation and internationalisation related strategic decisions about the product and the choice of the market area and operation form. The second theoretical part is an operational environment analysis of Russia according to the PESTE-model. The empirical part of the thesis surveys the industry and the case company’s current condition concerning its business operations in Russia. The empirical part is carried out by interviewing the Russian agent as well as an employee who is in charge of export marketing and sales at Finn-Korkki. The main goal of these interviews was to get a comprehensive picture of the packaging industry overall and in Russia, and the case company’s current business operations in Russia. The development suggestions are based on the theoretical section, the interviews and the work experience of the author of this thesis. The most remarkable development suggestion concerns availability and in this study starting a new operation form is suggested. Based on this study the case company should also pay attention to the marketing communications. The visibility on the Internet plays an especially important role since the Internet is a fundamental tool of B2B-marketing in Russia.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLiiketoiminnan kehittäminen Venäjällä : case: Finn-Korkki Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/296
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaliiketoiminta
dc.subject.ysakehittäminen
dc.subject.ysakansainvälistyminen
dc.subject.ysavienti
dc.subject.ysayritysmarkkinointi
dc.subject.ysapakkausteollisuus
dc.subject.ysaSWOT-analyysi
dc.subject.ysatapaustutkimus
dc.subject.ysaVenäjä
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordkansainvälistyminen
dc.subject.keywordtuotestrategia
dc.subject.keywordPESTE-analyysi
dc.subject.keywordoperaatiomuodot
dc.subject.keywordpakkausteollisuus
dc.subject.keywordFinn-Korkki Oy
dc.subject.keywordVenäjä
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineKansainvälisen kaupan koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot