Internet-markkinoinnin kehittäminen yrityksessä : Case AutoPro
Salminen, Veera (2013)
Salminen, Veera
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618459
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli autojen varaosa-, huolto- ja korjaamopalveluita tarjoavan yrityksen Internet-markkinoinnin kehittäminen, painottaen erityisesti sosiaalista mediaa, sähköpostimarkkinointia ja hakukonemarkkinointia. Toimeksiantajalla, AutoProlla on kaksi toimipistettä: toinen Kuusankoskella ja toinen Kouvolan Korjalassa. Yrityksellä ei ollut aikaisempaa kokemusta Internet-markkinoinnista, verkkosivuja lukuun ottamatta.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä käsiteltiin yrityksen Internet-markkinoinnin kehittämistä teoriaosuudessa ja käytäntöön perustuvassa osuudessa. Aihe oli rajattu Facebookiin, hakukonemarkkinointiin sekä sähköpostimarkkinointiin ja sen suunnittelemiseen. Yritykselle opastettiin, kuinka käynnistää sähköpostimarkkinointi. Työn tietolähteinä käytettiin aiheeseen liittyviä kirjoja ja Internet-sivuja sekä haastatteluita.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä käsiteltiin yrityksen Internet-markkinoinnin kehittämistä teoriaosuudessa ja käytäntöön perustuvassa osuudessa. Aihe oli rajattu Facebookiin, hakukonemarkkinointiin sekä sähköpostimarkkinointiin ja sen suunnittelemiseen. Yritykselle opastettiin, kuinka käynnistää sähköpostimarkkinointi. Työn tietolähteinä käytettiin aiheeseen liittyviä kirjoja ja Internet-sivuja sekä haastatteluita.