Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hoitotyön laadun kehittäminen -asiakastyytyväisyyskyselylomakkeet päihteiden vuoksi muistisairastuneille ja heidän omaisilleen

Mertanen, Anne; Törrö, Tarja (2013)

 
Avaa tiedosto
Hoitotyon laatu- opari.pdf (1.267Mt)
Lataukset: 


Mertanen, Anne
Törrö, Tarja
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618319
Tiivistelmä
Laadukkaan hoitotyön tavoitteena on varmistaa asukkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi. Asiakastyytyväisyys on tärkeä osa hoidon laadun arvioinnissa. Asiakastyytyväisyyskyselyllä voidaan mitata ja seurata hoidon laatua. Se on myös osa asiakkaan ja palveluntuottajan välistä vuorovaikutusta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hoitotyön laatua Pielisen-Karjalan Dementiakoti Oy:ssä. Dementiakodissa hoidetaan päihteiden vuoksi muistisairastuneita ihmisiä.Tarkoituksena oli suunnitella ja tuottaa asiakastyytyväisyyskyselylomakkeet, joiden avulla hoitokoti voi edistää hoitotyön laatua entistä laadukkaammaksi ja asiakaslähtöisemmäksi. Tutkimustehtävänä oli selvittää Millaista on päihteiden vuoksi muistisairastuneiden asiakaslähtöinen ja laadukas hoitotyö? Millainen asiakastyytyväisyyskyselylomake auttaa kehittämään hoitotyön laatua Pielisen-Karjalan Dementiakoti Oy:ssä?

Opinnäytetyön toimeksiantajana on Nurmeksessa toimiva Pielisen-Karjalan Dementiakoti Oy, joka tarjoaa ympärivuorokautisia asumispalveluja sekä vuorohoito-, arviointi- ja kuntoutusjaksoja päihteiden vuoksi muistisairastuneille. Kehittämistyönä olemme laatineet asiakastyytyväisyyskyselylomakkeet päihteiden vuoksi muistisairastuneille ja heidän omaisilleen. Kyselylomakkeet laadittiin tutkimustiedon, laatukäsikirjan sekä toimeksiantajayrityksen hoitofilosofian perusteella.

Jatkotutkimusaiheena voisi olla Mitä merkitystä asiakastyytyväisyyskyselyllä on ollut hoidon laadun kehittämisessä ja asiakastyytyväisyyden lisäämisessä? Laatimiamme kyselylomakkeita voidaan tulevaisuudessa kehittää edelleen. Lomakkeiden oltua käytössä jonkin aikaa voidaan tutkia niiden toimivuutta ja soveltuvuutta asiakaspalautteen hankinnassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste