Asiakastyytyväisyyskysely: Case Parturi-kampaamo Taicatukka
Åke, Noora (2013)
Åke, Noora
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112918995
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112918995
Tiivistelmä
Tutkimuksen aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely Parturi-kampaamo Taicatukalle. Parturi-kampaamo sijaitsee Kotkassa. Tutkimuksen tavoitteena oli saada selville parturi-kampaamon asiakkaiden tyytyväisyys sen palveluihin ja asiakaspalveluun. Lisäksi kyselyn avulla etsittiin yrityksen mahdollisia kehityskohteita.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin yrityksessä niin, että henkilökunta pyysi asiakkaitaan vastaamaan kyselyyn. Täytetyt lomakkeet tiputettiin lukolliseen laatikkoon ja vastanneille kerrottiin, että vain kyselyn tekijä lukee ne. Tällä tavoin haettiin rehellisiä vastauksia. Pääpiirteittäin kyselyn tulokset olivat positiivisia ja asiakastyytyväisyys korkea.
Asiakkaat ovat siis tyytyväisiä parturi-kampaamon asiakaspalveluun ja palveluihin. Kehityskohteiksi selvisi markkinoinnin lisääminen esimerkiksi Internetissä ja liikkeen edustalla sekä kahden asiakkaan päällekkäinen palvelu. Lisäksi parturi-kampaamon sisustusta ja yleisilmettä tulisi uudistaa ja tuotevalikoimaa miettiä asiakkaille sopivammaksi.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin yrityksessä niin, että henkilökunta pyysi asiakkaitaan vastaamaan kyselyyn. Täytetyt lomakkeet tiputettiin lukolliseen laatikkoon ja vastanneille kerrottiin, että vain kyselyn tekijä lukee ne. Tällä tavoin haettiin rehellisiä vastauksia. Pääpiirteittäin kyselyn tulokset olivat positiivisia ja asiakastyytyväisyys korkea.
Asiakkaat ovat siis tyytyväisiä parturi-kampaamon asiakaspalveluun ja palveluihin. Kehityskohteiksi selvisi markkinoinnin lisääminen esimerkiksi Internetissä ja liikkeen edustalla sekä kahden asiakkaan päällekkäinen palvelu. Lisäksi parturi-kampaamon sisustusta ja yleisilmettä tulisi uudistaa ja tuotevalikoimaa miettiä asiakkaille sopivammaksi.