POP-UP STORE KOTOIN : Sisustustapahtuman järjestäminen Kouvolan ydinkeskustaan
Seppälä, Emmi-Riika (2013)
Seppälä, Emmi-Riika
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219489
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219489
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa sisustustapahtuma Kouvolan ydinkeskustaan. Keskiöksi tapahtumansuunnittelussa muotoutui pop up- myymälän/ ravintolan konseptin suunnittelu ja verkostoituminen alueen toimijoiden kanssa. Konseptiin kuului paikallisten sisutusliikkeiden showroomit ja Smoothie Bar. Tapahtuma järjestettiin Kouvolan ydinkeskustassa sijaitsevassa liiketilassa ravintolapäivänä 18.8.2013.
Tutkimuksessa pohditaan kuinka järjestetään uudenlainen ja raikas sisustustapahtuma Kouvolan ydinkeskustaan niin, että se lisää mukaan pyydettyjen sisustusliikkeiden asiakaskuntaa ja elävöittää kaupungin keskustaa. Toimintatutkimukselle luonteenomaisesti työssä hyödynnetään yrittäjien kanssa käytyjä avoimia keskusteluja sekä etukäteen tehtyjä haastatteluja. Arvokkaan lisän tutkimukseen toi tekijöiden aiemmin omaksuttu tietotaito tapahtuman järjestämisestä. Dokumentissa käydään läpi tapahtuman järjestäminen suunnittelusta toteutukseen. Nähtävissä ja luettavissa on myös tapahtumapäivän kulku.
Onnistuneen tapahtuman loivat hyvin suunniteltu ja organisoitu markkinointikampanja, mielenkiintoinen tapahtumakonsepti sekä hyvin valitut yhteistyökumppanit.
Tutkimuksessa pohditaan kuinka järjestetään uudenlainen ja raikas sisustustapahtuma Kouvolan ydinkeskustaan niin, että se lisää mukaan pyydettyjen sisustusliikkeiden asiakaskuntaa ja elävöittää kaupungin keskustaa. Toimintatutkimukselle luonteenomaisesti työssä hyödynnetään yrittäjien kanssa käytyjä avoimia keskusteluja sekä etukäteen tehtyjä haastatteluja. Arvokkaan lisän tutkimukseen toi tekijöiden aiemmin omaksuttu tietotaito tapahtuman järjestämisestä. Dokumentissa käydään läpi tapahtuman järjestäminen suunnittelusta toteutukseen. Nähtävissä ja luettavissa on myös tapahtumapäivän kulku.
Onnistuneen tapahtuman loivat hyvin suunniteltu ja organisoitu markkinointikampanja, mielenkiintoinen tapahtumakonsepti sekä hyvin valitut yhteistyökumppanit.