Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Helmisen Tupa sosiaalisena vahvistajana

Borman, Eeva-Leena (2013)

 
Avaa tiedosto
Helmisen Tupa sosiaalisena vahvistajana.pdf (434.7Kt)
Lataukset: 


Borman, Eeva-Leena
Saimaan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319761
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli tuoda näkyväksi päiväkeskuksen toiminnan perustamisen suunnittelua ja merkitystä sosiaalisena vahvistajana. Päiväkeskus on saanut nimensä Helmisen Tupa, omaisuutensa testamentanneen Helmisen pariskunnan mukaan.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen ja teoriapohjana on syrjäytymisen ehkäiseminen ja sosiaalinen vahvistaminen. Helmisen Tuvan kehitystyö aloitettiin syksyllä 2011, ja kehittämisprosessi rajattiin kevääseen 2013.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä tulee huomioida uuden toiminnan aloittamisessa ja se, kuinka toimintaan saadaan asiakkaita mukaan. Tuloksista on nähtävissä päiväkeskuksen merkitys syrjäytymisen ehkäisemisessä ja sosiaalisena vahvistajana. Tutkimuksessa tulee esiin päiväkeskuksen merkitys eri kohderyhmille kuten yksinäisille ja työttömille. Sosiaalisena vahvistajana päiväkeskus tukee asiakasta takaisin yhteiskuntaan ja työelämään. Päiväkeskuksen toimintaan osallistuminen on lisännyt elämänhallintaa ja päivärytmin saavuttaminen on mahdollistanut työllistymistä sekä tarjonnut kuntouttavaa työtoimintaa. Sosiaaliset kontaktit, vertaistuki sekä onnistumiset ovat osaltaan auttaneet ihmisiä arjessa selviytymisessä.
Helmisen Tuvan toiminnan vaikutusta syrjäytymisen ehkäisijänä ja sosiaalisena vahvistajan olisi hyvä tutkia pitemmällä aika välillä. Tutkimus voisi olla laadullinen tutkimus, jossa haastateltaisiin nykyisiä ja vanhoja asiakkaita. Toisena kehittämisehdotuksena voisi kerätä työntekijöiden sekä yhteistyökumppaneiden kokemukset toiminnasta sekä toiminnan kehittämisideat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste