RTG Ready To Go Oy:n matkatoimiston asiakastyytyväisyyskysely yritysasiakkaille
Koskelo, Henna (2009)
Koskelo, Henna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001081136
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001081136
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia RTG Kajaanin matkatoimiston yritysasiakkaiden asiakastyytyväisyyttä asiakaspalveluun ja palvelun laatuun. Tutkimuksen tarkoituksena oli, että saatuja tuloksia voitaisiin hyödyntää RTG matkatoimiston toiminnan kehittämisessä. Asiakkailta saadut kehitysehdotukset olivat osa tutkimusta.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella. Tutkimus toteutettiin 11.9. – 28.9.2009 sähköpostitse. Kyselyjä lähetettiin 62 kpl ja vastauksia saatiin takaisin 36 kpl. Tutkimukseen saatiin täydentävää materiaalia avointen kysymysten avulla.
Tulokset osoittivat, että RTG matkatoimiston asiakastyytyväisyys oli erittäin hyvä. Erityismainintoja sai ystävälli-nen ja palvelualtis henkilökunta.
Tutkimukseni on hyvä tukimateriaali matkatoimiston kehitystä ajatellen. Asiakkaiden mielipiteet ovat tärkeitä, jotta yritys tietää omat vahvuudet ja heikkoudet.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella. Tutkimus toteutettiin 11.9. – 28.9.2009 sähköpostitse. Kyselyjä lähetettiin 62 kpl ja vastauksia saatiin takaisin 36 kpl. Tutkimukseen saatiin täydentävää materiaalia avointen kysymysten avulla.
Tulokset osoittivat, että RTG matkatoimiston asiakastyytyväisyys oli erittäin hyvä. Erityismainintoja sai ystävälli-nen ja palvelualtis henkilökunta.
Tutkimukseni on hyvä tukimateriaali matkatoimiston kehitystä ajatellen. Asiakkaiden mielipiteet ovat tärkeitä, jotta yritys tietää omat vahvuudet ja heikkoudet.