Marketing Strategy for Kukaneko
Kämpjärvi, Tiina (2013)
Kämpjärvi, Tiina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120720374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120720374
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia realistinen markkinointistrategia toimeksiantona Kukanekolle, joka myy suomalaista vastuullisesti tuotettua muotia Lahdessa. Yrityksellä ei ollut kattavaa markkinointistrategia käytössään, minkä vuoksi tämä opinnäytetyö tehtiin.
Opinnäytetyön kirjallisuuskatsaus koostuu markkinointistrategiaa käsittelevistä kirjoista, tieteellisistä artikkeleista ja muista Internet-lähteistä. Kukanekon markkinointistrategia on laadittu yhteistyössä toimeksiantajan kanssa haastattelun ja lukuisten keskustelujen pohjalta. Lisäksi kirjoittajan oma työkokemus kyseissä yrityksessä toimi lähtökohtana opinnäytetyölle. Tässä opinnäytetyössä menetelminä käytettiin sekä kuvailevaa analyysia että sisällön analyysia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kilpailukykyinen ja realistinen markkinointi strategia, joka takaa Kukanekon menestymisen kilpailussa. Tärkein havainto oli, että Kukanekolla on ainutlaatuinen liikeidea. Yrityksen tulisi lisätä Internet-näkyvyyttään verkkokaupan ja verkkosivujen muodossa sekä hyödyntää mahdollisuus lanseerata yrityksen oma t-paitamallisto.
Opinnäytetyön kirjallisuuskatsaus koostuu markkinointistrategiaa käsittelevistä kirjoista, tieteellisistä artikkeleista ja muista Internet-lähteistä. Kukanekon markkinointistrategia on laadittu yhteistyössä toimeksiantajan kanssa haastattelun ja lukuisten keskustelujen pohjalta. Lisäksi kirjoittajan oma työkokemus kyseissä yrityksessä toimi lähtökohtana opinnäytetyölle. Tässä opinnäytetyössä menetelminä käytettiin sekä kuvailevaa analyysia että sisällön analyysia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kilpailukykyinen ja realistinen markkinointi strategia, joka takaa Kukanekon menestymisen kilpailussa. Tärkein havainto oli, että Kukanekolla on ainutlaatuinen liikeidea. Yrityksen tulisi lisätä Internet-näkyvyyttään verkkokaupan ja verkkosivujen muodossa sekä hyödyntää mahdollisuus lanseerata yrityksen oma t-paitamallisto.