Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Moottoripyörien vähittäiskauppa Case: MotoSuni Oy

Nykänen, Antti (2009)

 
Avaa tiedosto
Nykanen Antti.xls (31.5Kt)
Nykanen Antti.pdf (542.8Kt)
Lataukset: 


Nykänen, Antti
Saimaan ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912107561
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten moottoripyöräily on kehittynyt vuosien varrella ja kuinka se on vaikuttanut moottoripyöräilyyn erikoistuneiden yritysten toimintaan. Työssä tarkastellaan moottoripyöräilyä harrastuksena ja sen eri osa-alueiden vaatimia kulutustarpeita. Kilpailutilannetta Etelä-Karjalan alueella on kartoitettu asiakkaan näkökulmasta palvelukonsepteja silmälläpitä-en. MotoSuni Oy:n asiakkaille tehtiin kyselytutkimus, jonka avulla selvitettiin MotoSuni Oy:n asiakkaiden näkemystä palvelun laadusta ja kilpailukeinojen toimivuudesta. Työ syventyy myös näiden kahden tuloksentekijän teoriaan ja käytännön toteutukseen.

Moottoripyöräilyn historiaa ja sen kehittymistä vuosien varrella, selvitettiin ai-heeseen liittyvän kirjallisuuden avulla. Harrastuksen eri muodot ja harrastajien erilaiset tarpeet on sen sijaan luotu kirjoittajan oman kokemuksen pohjalta syntyneestä tiedosta. Myös Etelä-Karjalan alueen kilpailevien yritysten arviointi on perustettu vuosien varrella kertyneeseen käytännön kokemukseen, yritysten palveluista ja toiminnasta. MotoSuni Oy:lle tuotetun kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla arvioidaan palvelun eri osa-alueiden toimivuutta käytännössä. Kohderyhmäksi kyselylle valittiin kaikenikäisiä MotoSuni Oy:n asiakkaita. Kyselyn tulokset analysoitiin SPSS -ohjelmalla, minkä jälkeen niistä laadittiin raportti.

Tutkimuksen tuloksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaan ymmärtämi-nen ja hänen tarpeensa huomioiminen ovat tärkeitä tekijöitä yrityksen toimintastrategiaa luotaessa. Myös kilpailijoiden huomioiminen ja erilaisten kilpailuvoimien ymmärtäminen on elintärkeää yrityksen menestymisen kannalta. Yrityksen palveluja parannettaessa tarkkailu ja arviointi ovat myös olennaisen tärkeitä työkaluja.

Markkinoinnin kilpailukeinojen ymmärtäminen ja oikea käyttö luovat yritykselle valmiudet toimia kilpailuympäristössään sekä parantaa toimintansa tulosta.
Kyselytutkimus osoittaa, että taitavasti rakennettu palvelukonsepti on luonut MotoSuni Oy:lle arvokkaita asiakaskontakteja, jotka luovat vahvan perustan toiminnalle alati muuttuvilla markkinoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste