Auto- ja tiemuseo Mobilia : asiakastyytyväisyys 2013
Hölli, Teemu (2013)
Hölli, Teemu
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120720362
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120720362
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on valmistettu valtakunnalliselle auto- ja tieliikenteen alan erikois-museo Mobilialle. Työ muodostuu teoriasta koostuvan tietoperustaosan lisäksi määrällisestä kyselytutkimuksesta, jolla selvitettiin museovieraiden asiakastyyty-väisyyttä.
Kysely suoritettiin heinä- ja elokuussa 2013. Reilun kolmen viikon aikana asiak-kailla oli mahdollisuus ottaa osaa kyselyyn vierailtuaan museossa. Tutkimuksen avulla saatujen tietojen analysointi ja niiden tulosten pohjalta vedetyt johtopäätök-set ovat työn ydin. Saatua tutkimusaineistoa vertailtiin teoriapohjaan ja siitä etsit-tiin vastauksia aiemmin asetettuihin tutkimuskysymyksiin.
Työllä pyrittiin tuottamaan toimeksiantajalle työkaluja ja kehittämisehdotuksia jatkotoimenpiteitä varten. Valmis tuotos on toimeksiantajan käytettävissä kevät talvella 2014 tulevan kesän sesonkia suunnitellessa.
Merkittäviä ongelmakohtia ei tutkimuksessa löytynyt. Asiakkaat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä vierailuunsa ja saamansa palveluun, mutta parantamisen varaa on paikoitellen. Alueen opasteita tai niiden puutetta arvosteltiin ja niihin panosta-minen on ensiarvoisen tärkeätä. Mahdollisia jatkotoimenpiteitä ja parannusehdo-tuksia listattiin työssä tulevaisuutta varten.
Kysely suoritettiin heinä- ja elokuussa 2013. Reilun kolmen viikon aikana asiak-kailla oli mahdollisuus ottaa osaa kyselyyn vierailtuaan museossa. Tutkimuksen avulla saatujen tietojen analysointi ja niiden tulosten pohjalta vedetyt johtopäätök-set ovat työn ydin. Saatua tutkimusaineistoa vertailtiin teoriapohjaan ja siitä etsit-tiin vastauksia aiemmin asetettuihin tutkimuskysymyksiin.
Työllä pyrittiin tuottamaan toimeksiantajalle työkaluja ja kehittämisehdotuksia jatkotoimenpiteitä varten. Valmis tuotos on toimeksiantajan käytettävissä kevät talvella 2014 tulevan kesän sesonkia suunnitellessa.
Merkittäviä ongelmakohtia ei tutkimuksessa löytynyt. Asiakkaat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä vierailuunsa ja saamansa palveluun, mutta parantamisen varaa on paikoitellen. Alueen opasteita tai niiden puutetta arvosteltiin ja niihin panosta-minen on ensiarvoisen tärkeätä. Mahdollisia jatkotoimenpiteitä ja parannusehdo-tuksia listattiin työssä tulevaisuutta varten.