Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaiden oheis- ja ohjelmapalvelutarpeiden selvitys, Case: Helsinki Congress Paasitorni

Elo, Tytti (2013)

 
Avaa tiedosto
Elo_Tytti_pdf.pdf (1.132Mt)
Lataukset: 


Elo, Tytti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101116054
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kokous- ja kongressikeskuksen asiakkaiden oheis- ja ohjelmapalvelutarpeiden selvittäminen. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Helsinki Congress Paasitornille, joka tarjoaa toimintakumppaniensa Scandic Paasin ja Graniittiravintolat Oy:n kanssa asiakkailleen kokouspalveluita, majoituspalveluita ja ravintolapalveluita eli täyden palvelun kokonaisuutta. Työ oli tutkimuksellinen ja sen tarkoituksena oli selvittää, millaisia tarpeita asiakkailla on kokous-, ravitsemis- ja hotellipalveluiden lisäksi. Tavoitteena oli tarjota toimeksiantajalle tietoa asiakkaiden oheis- ja ohjelmapalvelukiinnostuksesta ja tutkimustietoa palvelukehityksen pohjaksi.

Työn pääkäsitteitä olivat palvelukokonaisuuksien muodostuminen, johon liittyivät asiakastarpeet, kokous- ja kongressitoiminta, majoitus- ja ravintolapalvelut osana kokoustoimintaa, oheis- ja ohjelmapalvelut sekä yritysten yhteistyö liikematkailualalla. Lisäksi työssä selvitettiin Paasitornin jo tarjoamia palveluita. Työn tutkimusvaiheessa käytettiin kahta tutkimusmenetelmää: teemahaastattelua ja sähköistä lomakekyselyä. Teemahaastatteluilla selvitettiin henkilökunnan käsityksiä asiakkaiden tarpeista ja sähköisellä lomakekyselyllä selvitettiin asiakkaiden käsityksiä omista tarpeistaan.

Haastatteluista selvisi, että tarjottujen palveluiden lisäksi asiakkaat kysyvät jonkin verran palveluita, joita toistaiseksi ei tarjota. Tarvetta oheis- ja ohjelmapalveluille siis olisi olemassa. Henkilökunnan mielipide oli, että monipuolista tarjottavaa pitäisi olla, mutta Paasitornin tulisi ulkoistaa niiden toteutus. Palvelukokonaisuuksia voitaisiin luoda ja tuotteistaa ulkopuolisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Kyselyn tuloksista selvisi, että vastanneet asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä Paasitornin täyden palvelun kokonaisuuden palvelutarjonnan monipuolisuuteen. Osa asiakkaista käyttää erilaisia lisäpalveluita. Oheispalveluista asiakkaat ovat kysyneet eniten musiikki- ja äänentoistolaitteistoja, kukka- ja somistuspalveluita sekä lisäkalusteita. Ohjelmapalveluista kiinnostusta olisi erityisesti Paasitornin tarinaan liittyvään ohjelmaan ja aktiviteetteihin sekä musiikkiesityksiin.

Tuloksista voitiin päätellä, että Paasitornin palvelutarjontojen nykyinen laatu ja monipuolisuus tyydyttävät asiakkaiden tarpeita hyvin. Kiinnostusta oheis- ja ohjelmapalveluihin kuitenkin olisi, minkä takia Paasitornin kannattaisi harkita oheis- tai ohjelmapalveluiden toteuttamista yhteistyönä ulkopuolisten yritysten kanssa. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi myyntineuvottelijoita voisi tukea luettelo suositeltavista toimijoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste