Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän keinojen onnistuminen Pankki X:n Keski-Uudenmaan konttoreissa

Eskelin, Annina (2010)

 
Avaa tiedosto
Eskelin_Annina.pdf (200.5Kt)
Lataukset: 


Eskelin, Annina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001071071
Tiivistelmä
Tutkimuksen aiheena oli tarkastella Pankki X:n Keski-Uudenmaan konttoreiden markkinointiviestinnän keinojen onnistumista ja asiakaslupauksen toteutumista. Erityisesti tutkimuksessa keskitytään siihen miten ja mitä asiakkaat jatkossa toivovat viestitettävän heille yrityksen tarjouksista, tuotteista ja palveluista. Työn tarkoitus on tutkia käytettyjen menetelmien tehokkuutta ja löytää näistä käytetyistä menetelmistä tehokkaimmat asiakasnäkökulmasta katsottuna.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu markkinointiviestintään ja sen keinoihin. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään myös asiakassuhdemarkkinointia markkinointiviestinnän yhtenä keinona. Tutkimuksen yhtenä haasteellisena osana oli laatia kohderyhmälle haastattelutilanteessa käytetyt kysymykset. Työssä käytettiin erityisesti hyväksi muun muassa Pirjo Vuokon, Timo Ropen sekä Antti Isoviidan teorioita markkinointiviestinnästä.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista haastattelua. Kohderyhmään valitut asiakkaat kutsuttiin joko ryhmähaastattelutilaisuuteen tai vaihtoehtoisesti puhelinhaastatteluun. Kohderyhmänä toimivat Pankki X:n Keski-Uudenmaan konttorien asiakkaat, jotka käyttivät useita pankin palveluita.

Tutkimuksen suunnittelu alkoi jo varhain keväällä 2009. Tavoitteena on kehittää Keski-Uudenmaan konttoreille entistäkin tehokkaampia markkinointiviestinnän menetelmiä, tulla nähdyksi ja kuulluksi, sekä selvittää minkälaisia viestintämenetelmiä kannattaisi asiakkaiden mielestä käyttää, jotta saadaan paras tulos aikaiseksi. Eli mitä asiakkaat haluavat ottaa vastaan ja mikä heihin tehoaa.

Tutkimustuloksena voidaan todeta, että Pankki X:n konsernin puolelta tulevan asiakaslupauksen täyttäminen on ollut erittäin onnistunut ja pankki koetaan hyvinkin ihmisläheiseksi sekä palvelevaksi pankiksi. Markkinointiviestinnän keinoista saatiin selvää tietoa siitä, mitä asiakkaat eniten suosivat viestinnän välineenä ja mitä heille jatkossa kannattaisi viestiä. Tutkimuksessa selvisi myös, että etenkin lisää näkyvyyttä toivottiin näille Keski-Uudenmaan alueen konttoreille. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että tavoite saavutettiin ja tuloksia voidaan jatkossa käyttää hyödyksi asiakkaisiin kohdistuvassa markkinointiviestinnässä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste