Maatilamatkailuyrityksen verkkomarkkinoinnin kehittäminen - Tapaus Karvisen Kissanpäivät
Hämäläinen, Sini (2013)
Hämäläinen, Sini
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121521247
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121521247
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä kehitettiin maatilamatkailuyritys Karvisen Kissanpäivien verkkomarkkinointia. Opinnäytetyössä keskityttiin verkkomarkkinoinnin kahteen osa-alueeseen, sosiaaliseen mediaan ja hakusanamainontaan. Opinnäytetyö sisältää sosiaalisen median strategian kehittämisen ja hahmotelman hakusanamainontakampanjan toteuttamisesta.
Opinnäytetyö aloitettiin arvioimalla yrityksen nykytilannetta ja kehitystarpeita sähköisessä liiketoiminnassa, minkä jälkeen määriteltiin yrityksen kohderyhmä ja tavoitteet. Sosiaalisen median strategia sisältää kuvaukset sosiaalisen median palveluista, ja niiden toiminnoista sekä ehdotuksia markkinoinnissa hyödynnettävistä sosiaalisen median työvälineistä. Strategiassa otettiin huomioon, kuinka toimia kyseisessä sosiaalisen median palvelussa. Verkkomarkkinoinnin tehostamiseksi yritykselle suunniteltiin hakusanamainontakampanjan toteuttaminen tietyn tuotteen ympärille.
Työn tarkoituksena oli tutkia erilaisten sosiaalisen median palveluiden sopivuutta maatilamatkailuyrityksen verkkomarkkinoinnin työvälineiksi. Näkyvyyden parantamiseksi yritykselle valittiin useita sosiaalisen median palveluita, joita voidaan hyödyntää verkkomarkkinoinnissa. Sosiaalisen median strategia luotiin niin, että yritys toimisi niissä aktiivisena vuorovaikuttajana. Työn tavoitteiden saavuttaminen ja mittaaminen edellyttää Maatilamatkailu Karvisen Kissanpäiviltä sosiaalisen median strategian ja hakusanamainontakampanjan toteuttamista käytännössä.
Opinnäytetyö aloitettiin arvioimalla yrityksen nykytilannetta ja kehitystarpeita sähköisessä liiketoiminnassa, minkä jälkeen määriteltiin yrityksen kohderyhmä ja tavoitteet. Sosiaalisen median strategia sisältää kuvaukset sosiaalisen median palveluista, ja niiden toiminnoista sekä ehdotuksia markkinoinnissa hyödynnettävistä sosiaalisen median työvälineistä. Strategiassa otettiin huomioon, kuinka toimia kyseisessä sosiaalisen median palvelussa. Verkkomarkkinoinnin tehostamiseksi yritykselle suunniteltiin hakusanamainontakampanjan toteuttaminen tietyn tuotteen ympärille.
Työn tarkoituksena oli tutkia erilaisten sosiaalisen median palveluiden sopivuutta maatilamatkailuyrityksen verkkomarkkinoinnin työvälineiksi. Näkyvyyden parantamiseksi yritykselle valittiin useita sosiaalisen median palveluita, joita voidaan hyödyntää verkkomarkkinoinnissa. Sosiaalisen median strategia luotiin niin, että yritys toimisi niissä aktiivisena vuorovaikuttajana. Työn tavoitteiden saavuttaminen ja mittaaminen edellyttää Maatilamatkailu Karvisen Kissanpäiviltä sosiaalisen median strategian ja hakusanamainontakampanjan toteuttamista käytännössä.