Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Masters Colors -meikkisarjan lanseeraus

Muhonen, Veera; Renlund, Siri (2013)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_theseus.pdf (2.609Mt)
Lataukset: 


Muhonen, Veera
Renlund, Siri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121721618
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Masters Colors –meikkisarjan lanseeraustoimenpiteet. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä hoitolakosmetiikan maahantuontiyritys Benecom Oy:n kanssa. Yrityksen päätoimisena maahantuontisarjana toimii Guinot-hoitolakosmetiikkasarja, jonka lisäksi Benecom Oy tuo maahan Guinot-konsernin Masters Colors –meikkisarjaa sekä Cosmecology –kosmetiikkaa. Masters Colors on kehitetty laajentamaan Guinot-kauneushoitoloiden palveluvalikoimaa ja täydentämään kokonaisvaltaista kaunistautumiselämystä kasvohoidon yhteydessä.

Teoreettinen osuus on markkinoinnin teoriaa ja käsittelee lanseerausprosessin etenemistä vaihe vaiheelta. Lanseerauslähtökohtaa on käsitelty mahdollisimman laajasti, sillä kosmetiikan kilpailutilanteen takia on tärkeää panostaa systemaattiseen, jatkuvaan ja huolelliseen lanseerausmarkkinointiin.

Toiminnallinen osuus koostuu Guinot-kauneushoitoloissa järjestettävän Masters Colorsin meik-kitapahtuman, kosmetologeille tarkoitetun koulutusformaatin ja kohdistetun uusasiakashankinnan suunnittelusta ja toteutuksesta. Oleellisena osana oli lanseerausmarkkinoinnin visuaalisen ilmeen luominen. Projektiin osallistuivat opinnäytetyön tekijöiden lisäksi Benecom Oy:n maajohtaja, tuotepäällikkö sekä kouluttaja.

Toteutukselle asetettiin tavoitteita uusien Masters Colors –myyntipisteiden, meikkitapahtuman myyntivolyymin ja tapahtumien määrän osalta. Asetetut tavoitteet ylitettiin ja tuloksena syntyi yhtenäinen konsepti, jota yhteistyöyritys hyödyntää kokonaisuudessaan Masters Colorsin markkinoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste