Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing: Market Research For A Start-Up Business – A Basketball Style Coffeehouse

Nguyen, Hoang (2013)

 
Avaa tiedosto
Nguyen_Hoang.pdf (1.871Mt)
Lataukset: 


Nguyen, Hoang
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120880
Tiivistelmä
The aim of this thesis was to conduct researches on Vietn am, especially Hanoi market environment, and targeted
customers behaviours and opinions towards a business idea of initiating a basketball-themed coffeehouse in Hanoi,
Vietnam. The objectives of the thesis were to study the current market characteristics considering its macro- and
micro-environment, as well as analysing the targeted customers’ expectations; and propose initial recommendations
to support the business establishment progress and further operation.

The theoretical background concentrated on theories of marketing environment, customer buying behaviour, and
customer-driven marketing strategies in terms of market segmentation, target marketing, and marketing positioning.

This thesis’ empirical part involved a descriptive research based on a quantitative approach that exposed the targeted
customers’ demographic peculiarities such as age, gender, occupation, and frequency of visiting coffee shops
and consuming offered products and services; and designed open-ended questions included in the second part
revealed the targeted customers’ expectations and suggestions contributed to the coffeehouse further marketing
activities. Besides, a secondary research was undertaken that covered comprehensive information regarding the
marketing environments and forces that influence the targeted customers’ buying behaviour.

An outcome of the research resulted in the finding should function as a beneficial fundamental part of further
strategic marketing researches.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste