Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Uuden asiakkaan sitouttaminen : Case Päijät-Hämeen Osuuspankki

Tikkala, Tuomas (2009)

 
Avaa tiedosto
Tikkala_Tuomas.pdf (240.8Kt)
Lataukset: 


Tikkala, Tuomas
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912097540
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee uusasiakashankintaa, ensitapaamisesta asiakkkaan sitouttamiseen. Opinnäytetyön tutkimusongelma on, miten uudet asiakkaat saa-daan paremmin sitoutettua asiakkuuteen.

Työn teoriaosuus koostuu kahdesta luvusta. Luvussa kaksi tarkastellaan asiak-kuutta ja sen eri vaiheita. Mäntynevan mukaan asiakkuuden elinkaari voidaan jakaa neljään eri vaiheeseen, joita luvussa tutkitaan tarkemmin. Kolmas luku kä-sittelee niitä keinoja, miten asiakas saataisiin paremmin sitoutettua erilaisten si-dosten myötä ja miten asiakkuutta voitaisiin lujittaa entisestään.

Opinnäytetyön empiriaosuus koostuu Päijät-Hämeen Osuuspankille tekemästäni tutkimuksesta. Alussa käsitellään pankkien asiakastyytyväisyyttä Suomessa ja imagon merkitystä pankkimaailmassa. Työn tavoitteena oli selvittää, miten pank-kiin tulleet uudet asiakkaat on otettu vastaan ja miten heidät saataisiin sitoutettua paremmin pankin palveluihin. Lisäksi tavoitteena oli selvittää mitkä tekijät vaikut-tivat heidän pankkivalintaansa. Tässä työssä on käytetty kvantitatiivista eli mää-rällistä tutkimusta ja tutkimusmenetelmäksi on valittu puhelinhaastattelu.

Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että pankkiin tulleet uudet asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä palveluihin. Heidän pankkivalintaansa on vaikutta-nut erityisesti pankin kotimaisuus. Asiakkaat ovat sitoutuneita pankkiinsa tällä hetkellä, mutta monella heistä on myös palveluita muualla. Lisäksi osa vastaajista voisi vaihtaa pankkia paremman tarjouksen perusteella.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste