Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opiskelijapalvelukeskuksen sisäinen palvelukuva : case: Koulutuskeskus Salpaus

Koivisto, Pia (2014)

 
Avaa tiedosto
Koivisto_Pia.pdf (1.675Mt)
Lataukset: 


Koivisto, Pia
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401161418
Tiivistelmä
Palvelut ovat osa jokapäiväistä elämäämme. Kasvavan palveluistumisen myötä yhä useampi organisaatio panostaa aktiivisesti palvelutoiminnan kehittämiseen. Organisaation tuottamat palvelut heijastuvat kaikessa sen toiminnassa ja ovat olennainen osa organisaation palvelukuvan muodostumista. Palvelukuvaa kehittämällä tuotetaan laadukkaampaa ja parempaa palvelua sekä ulkoisille että sisäisille asiakkaille. Palvelukuvaa organisaatio ei voi ostaa, vaan se pitää ansaita.

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toisen asteen ammatillisen oppilaitoksen, Koulutuskeskus Salpauksen, opetuksen tukipalveluja tuottavan yksikön, Opiskelijapalvelukeskuksen, tämänhetkinen sisäinen palvelukuva. Palvelukuvan tilaa tarkasteltiin tutkimuksessa yksikön oman henkilökunnan ja sisäisen asiakkuuden näkökulmasta. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään keinoja palvelukuvan parantamiseksi sekä toimivia käytännön ratkaisuja sisäisen viestinnän ja yhteistyön tehostamiseksi.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tapaustutkimuksena, jonka yhtenä tiedonkeruumenetelmänä oli kvantitatiivinen kyselytutkimus. Lisäksi kyselytutkimuksessa erityisesti esiin nousseita seikkoja pyrittiin analysoimaan ja vahvistamaan haastattelujen avulla. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat Opiskelijapalvelukeskuksen henkilökunta ja sisäisen asiakkuuden edustajina tulosyksiköiden koulutuspäälliköt ja koulutusjohtajat. Tutkimuksesta rajattiin pois aikuiskoulutus.

Tutkimuksen tulosten mukaan Opiskelijapalvelukeskuksen sisäinen palvelukuva oli verrattain hyvä, mutta palvelukuvaa kartoitettaessa esiin nousi erityisesti yksikön toimintojen ja toimijoiden hajanaisuus; yksikköä ei koettu selkeästi yhtenä toimijana. Opiskelijapalvelukeskuksen palvelukuvan parantamisen kannalta olennaisena nähtiin Opiskelijapalvelukeskuksen, sen toimijoiden ja tuotettujen palvelujen selkeämpi määrittely ja niiden aktiivinen esiintuominen. Näillä toimenpiteillä tuetaan myös viestinnän ja yhteistyön kehittämistä ja toiminnan selkeyttämistä sisäisesti ja ulkoisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste