Peli- ja pelillistämisprojektien prototypiointiprosessien kehittäminen
Kurkela, Oskari (2022)
Kurkela, Oskari
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202102326
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202102326
Tiivistelmä
Peli- ja pelillistämisprojektien prototypiointiprosessit ovat kriittinen osa kehitysprosessia ja niiden vaikutus lopulliseen tuotteeseen on laaja. Työn tutkimuksen tavoitteena on tarjota lukijalle mahdollisimman hyvä yleiskuva peliprototypioinnista, luoda mahdollinen alusta aloittaa peliprototypioinnin kehittäminen ja kertoa prosessien sisältämistä huo-miokohdista kuin myös tarjota näkökulmaa työssä tarkasteltuihin prosesseihin.
Työssä käsiteltävien projektien aikana nousi esiin paljon huomiokohtia, joita tutkimalla ja ratkaisemalla peliprototypioinnin prosesseja voidaan kehittää. Huomiokohtien muu-tokset kuvaavat hyvin pelikehityksen tuotekohtaista prosessitarvetta ja se tuodaan työssä esille kahden eri projektin avulla.
Työssä käsiteltävien projektien aikana nousi esiin paljon huomiokohtia, joita tutkimalla ja ratkaisemalla peliprototypioinnin prosesseja voidaan kehittää. Huomiokohtien muu-tokset kuvaavat hyvin pelikehityksen tuotekohtaista prosessitarvetta ja se tuodaan työssä esille kahden eri projektin avulla.
