Myynnin kehittäminen asiakaspalvelussa
Pakarinen, Samuli (2022)
Pakarinen, Samuli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202132427
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202132427
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää myynnillistä osaamistani asiakasneuvojan työssä ja tuottaa toimeksiantajalle materiaalia, jota toimeksiantaja voi käyttää kouluttamistarkoitukseen. Työssä keskityttiin myyntiprosessiin ja käsiteltiin myyntiprosessin eri vaiheita teoriatietoon pohjautuen.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamallisena opinnäytetyönä, jossa seurattiin kymmenen viikon ajan työtäni asiakasneuvojana vakuutusyhtiössä. Päiväkohtaisissa merkinnöissä kuvattiin lyhyesti työpäivän sisältöä ja viikoittain tehtiin laajempi analyysi kehittymisestä ja käsiteltiin laajempi kokonaisuus liittyen myyntiprosessiin. Aineistona käytettiin myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvää kirjallisuutta ja muita lähteitä. Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset olivat työntekijän kehittyminen myynnissä ja oman työn analysoinnissa. Toimeksiantajalle saatiin tuotettua materiaalia, jota voi hyödyntää esimerkiksi valmennuksia ja koulutuksia suunniteltaessa.
Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamallisena opinnäytetyönä, jossa seurattiin kymmenen viikon ajan työtäni asiakasneuvojana vakuutusyhtiössä. Päiväkohtaisissa merkinnöissä kuvattiin lyhyesti työpäivän sisältöä ja viikoittain tehtiin laajempi analyysi kehittymisestä ja käsiteltiin laajempi kokonaisuus liittyen myyntiprosessiin. Aineistona käytettiin myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvää kirjallisuutta ja muita lähteitä. Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset olivat työntekijän kehittyminen myynnissä ja oman työn analysoinnissa. Toimeksiantajalle saatiin tuotettua materiaalia, jota voi hyödyntää esimerkiksi valmennuksia ja koulutuksia suunniteltaessa.