Työnantajabrändin näkyminen Hurryn Instagram-viestinnässä
Hakala, Inka (2022)
Hakala, Inka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202172602
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202172602
Tiivistelmä
Opinnäytetyö oli toimeksianto suomalaiselle yritykselle Hurrylle. Hurry on kolmen eri yhtiön kokonaisuus, joka tarjoaa markkinointi-, paino- ja tapahtumapalveluita. Opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka Hurryn nykyinen työnantajabrändi voisi näkyä paremmin Hurryn Instagramin sisällöntuotannossa. Hurryn liiketoiminta ja henkilöstömäärä on ollut tasaisessa kasvussa, jonka vuoksi työnantajabrändin esiintuominen on Hurrylle tärkeää.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun käyttäjälähtöisen suunnittelun periaatteita Hurryn Instagramin sisällöntuotannon kehittämisessä, sillä viestinnästä tulee tehokkaampaa silloin, kun sen suunnittelussa on otettu huomioon kohderyhmän tarpeet ja kiinnostuksen kohteet. Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin Hurryn nykyisiin työntekijöihin, jotka ovat entisiä kohderyhmäläisiä. Aineistonkeruumenetelmät olivat havainnointi, haastattelu ja verkkokysely. Opinnäytetyö on tyyliltään toiminnallinen, sillä sen osana syntyi opas.
Opas sisältää työnantajabrändiin liittyvää teoriaa sekä tiedonhankinnasta syntyneitä huomiota Hurryn työnantajabrändistä, kohderyhmästä ja sisällöntuotannon prosessista. Oppaassa on myös kehitysehdotuksia siitä, miten Hurryn Instagram-viestintää voitaisiin parantaa. Hurry voi hyödyntää opasta omassa Instagram-markkinointisuunnitelmassaan.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun käyttäjälähtöisen suunnittelun periaatteita Hurryn Instagramin sisällöntuotannon kehittämisessä, sillä viestinnästä tulee tehokkaampaa silloin, kun sen suunnittelussa on otettu huomioon kohderyhmän tarpeet ja kiinnostuksen kohteet. Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin Hurryn nykyisiin työntekijöihin, jotka ovat entisiä kohderyhmäläisiä. Aineistonkeruumenetelmät olivat havainnointi, haastattelu ja verkkokysely. Opinnäytetyö on tyyliltään toiminnallinen, sillä sen osana syntyi opas.
Opas sisältää työnantajabrändiin liittyvää teoriaa sekä tiedonhankinnasta syntyneitä huomiota Hurryn työnantajabrändistä, kohderyhmästä ja sisällöntuotannon prosessista. Oppaassa on myös kehitysehdotuksia siitä, miten Hurryn Instagram-viestintää voitaisiin parantaa. Hurry voi hyödyntää opasta omassa Instagram-markkinointisuunnitelmassaan.
