Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urhea-hallin asiakaskokemuksen tutkiminen ja kehittäminen

Hoffrén, Meri (2022)

 
Avaa tiedosto
Urhea-hallin asiakaskokemuksen tutkiminen ja kehittäminen (635.5Kt)
Lataukset: 


Hoffrén, Meri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202202688
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakaskokemusta Helsinkiin elokuussa 2021 avatulla urheilukampuksen Urhea-hallilla sekä nostaa esiin mahdollisia kehityskohteita. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena oli laatia kyselylomake, jota voidaan jatkossa hyödyntää Urhea-hallin asiakaskokemustutkimuksiin. Vastaavanlaisia tutkimuksia Urhea-hallilla ei olla aikaisemmin toteutettu, joten tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa uutta tietoa, jonka avulla voidaan kehittää Urhea-hallin tiloja ja palveluja sekä jatkossa mitata asiakaskokemuksen kehitystä.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsitteli asiakaskokemusta ja asiakaskokemuksen tutkimista. Aineiston keruussa hyödynnettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella. Kyselylomake laadittiin teoreettisen viitekehyksen sekä opinnäytetyön toimeksiantajan kanssa käydyn keskustelun perusteella. Kysely toteutettiin Microsoft Forms-alustalla ja kyselyn kohderyhmänä toimivat Urhea-hallin palveluja aktiivisesti käyttävät urheilijat ja valmentajat.

Kysely oli onnistunut ja vastaukset olivat informatiivisia. Tuloksia analysoidessa selvisi Urhea-hallin palveluja käyttävien valmentajien ja urheilijoiden positiiviset asenteet Urhea-hallia kohtaan. Lisäksi kyselyn tuloksista nousi kehityskohteita koskien hallin tiloja ja palveluja. Tulosten perusteella erittäin positiivisiksi asioiksi Urhea-hallilla esitettiin muun muassa henkilökunnan ystävällisyys, asiakaspalvelun laatu sekä siisteys. Lisäksi kyselyn avulla selvitetty Net Promoter Score (NPS) toimii jatkossa oman kehityksen seurannan mittarina sekä vertailukohteena muihin alan toimijoihin nähden. Urhea-hallin NPS-luku oli kyselyn mukaan 81.

Opinnäytetyö onnistui hyvin ja tutkimuksen tavoite saavutettiin. Kyselyn avulla saatiin esiin kehityskohteita, joita pystytään huomioimaan Urhea-hallin tilojen ja palvelujen kehittämisessä. Lisäksi kyselylomake oli onnistunut ja sitä pystytään hyödyntämään jatkossa Urhea-hallilla toteutettavissa asiakaskokemustutkimuksissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste