Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Knowledge Creation by SMEs on Communities of Practice on Alibaba.com.cn

Cui, Ting Ting (2007)

 
Avaa tiedosto
KBi3itingtingc.pdf (563.5Kt)
Lataukset: 


Cui, Ting Ting
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001261560
Tiivistelmä
Knowledge creation means gaining a substantial momentum due to its direct relation to the company’s
core competency and competitive advantage. The current thesis investigated a new phenomenon,
which is the knowledge creation through knowledge sharing and learning by SMEs in Communities of
Practice on Business to Business marketplace, Alibaba.com.cn. The objective was to research whether
intangible assets were created for producing competitive advantage. This thesis suggests a better way of
sharing and learning knowledge for SMEs in China.
The literature part discusses the relationship between competitive advantage characteristics and
intangible assets, and explores the knowledge creation processes as well as the knowledge sharing and
learning phenomenon on Communities of Practice in China.
The research methods contain practical situation examination of knowledge sharing and learning on
Communities of Practice on Alibaba.com.cn combined with theory; two round researches were
conducted to characterize knowledge creations. The first round applied message board interviews and
the second a multiple choice questionnaire aiming to further explore the interviewees by adding
questions. Finally the hypotheses were judged.
The results of the study proved that there is knowledge creation by knowledge sharing and learning for
SMEs on Communities of Practice on Alibaba.com.cn, and knowledge creations mostly are intangible
assets producing competitive advantage for SMEs. The results will guide a future direction for SMEs in
China.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste