Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin vahvistaminen uudistamalla verkkosivuja - Case Kaukoravintolat Oy

Suojanen, Joni; Peltonen, Anna-Maria (2013)

 
Avaa tiedosto
opinnaytetyo_korjattu2-3.1final.pdf (37.99Mt)
Lataukset: 


Suojanen, Joni
Peltonen, Anna-Maria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817315
Tiivistelmä
Brändi kuvailee ja kiteyttää tuotteen, yrityksen, henkilön tai organisaation. Menestyvän ja vahvan brändin luominen ja sen edelleen kehittäminen on prosessi, joka vaatii sitoutumista sekä tarkastelua monesta eri näkökulmasta. Yrityksen tulee jatkuvasti uudistua ja kehittää toimintaansa, jotta se pysyy kilpailussa mukana. Tähän nykypäivän digitaalisuus tuo myös omat haasteensa.

Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin Kaukoravintolat Oy:n brändin vahvistamiseen verkkosivuja uudistamalla Kaukoravintolat Oy:lle. Työn tavoitteena oli vastata kysymyksiin: miten uudet verkkosivut saatiin vahvistamaan brändiä ja mitä muuta tuli ottaa huomioon verkkosivuja brändinäkökulmasta rakennettaessa. Opinnäytetyömme viitekehys käsittelee brändin raken-tamisen lisäksi digitaalista markkinointia, imagon kohotusta, asiakaskokemuksen parantamista ja mukautuvaa verkkosuunnittelua. Nämä olivat oleellisia aiheita yrityksen brändin vahvista-misessa nettisivujen uudistamisen kannalta, että uudistus olisi kokonaisvaltainen, tyydyttäisi mahdollisimman monia ja toimisi eduksi.

Työssä selvitettiin haastatteluilla mielipiteitä nettisivuista sekä keinoja, joilla verkkosivut rakennettaisiin brändiä vahvistaen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista haastatte-lututkimusta, sillä se sopi parhaiten tutkimusongelman ratkaisemiseen. Työtä varten haasta-teltiin kymmentä Kaukoravintolat Oy:n asiakasta. Haastatteluista saatiin ideoita www-sivujen ulkoasuun ja käytettävyyteen sekä toiveita uusista toiminnoista. Haastattelujen avulla selvisivät myös silloisten verkkosivujen epäkohdat. Työssä koottiin yhteen palaute ja käytettiin sen tuomaa tietoa rakennettaessa uusia nettisivuja. Kaukoravintolat Oy voi käyttää saatuja tietoja myös myöhemmin suunnitellessaan jatkotoimenpiteitä ja uusia hankkeita.

Opinnäytetyön tuloksena olivat uudet brändin mukaiset verkkosivut Kaukoravintolat Oy:n ra-vintoloille Mamma Rosalle ja Tokyo 55:lle. Sivuja rakennettaessa otettiin huomioon teoriakir-jallisuuden ohella myös yrityksen osakkaiden käytännönkokemus. Kun verkkosivut olivat valmiit, käännettiin tärkeimmät sivut myös englanniksi ja venäjäksi. Kun sivut olivat käytössä, huomattiin, että ravintoloiden sekä verkkosivujen pitää jatkuvasti uudistua, että brändi pysyy kiinnostavana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste