Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändi-identiteetin kehittäminen b-to-b yritykselle : Case: Suppilog Oy

Jäppinen, Saara (2014)

 
Avaa tiedosto
ONT2014.pdf (800.8Kt)
Lataukset: 


Jäppinen, Saara
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402262687
Tiivistelmä
Kehittämisongelmana tässä opinnäytetyössä on kehittää Suppilog Oy:n brändi-identiteettiä. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä työelämää kehittävää tutkimusta. Tutkimustulosten avulla oli tarkoitus määrittää Suppilogin brändi-identiteetin nykytila sekä tavoitetila ja saada aikaan selkeitä kehittämisehdotuksia tutkimuksesta saatujen tietojen perusteella.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään brändi-identiteettiin ja sen kehittämiseen liittyviä käsitteitä sekä teorioita. Lisäksi työssä käsitellään b-to-b markkinoiden erityispiirteitä brändin luomisen näkökulmasta. Työssä tutustutaan David A. Aakerin brändi-identiteetin suunnittelumalliin. Työn empiirinen osuus pohjautuu osaltaan kyseiseen teokseen.

Työssä käytettävä tutkimusote on laadullinen ja tiedonkeruumenetelmänä ovat kahdelle ryh-mälle toteutetut teemahaastattelut. Haastattelut toteutettiin työntekijöiden sekä johdon edustajille. Haastatteluissa käytetyt teemat pohjautuvat David A. Aakerin brändi-identiteetin suunnittelumalliin.

Suppilogille muodostetaan käsitys brändi-identiteetin nykytilasta, jotta sitä voidaan kehittää ja käyttää brändin rakentamisen myöhemmässä vaiheessa. Yrityksen brändi-identiteetin määrittely on tärkeää, koska sen on tarkoitus toimia brändin ytimenä ja pohjana brändin rakennukselle, jotta yritys voi tulevaisuudessa johtaa brändinsä strategista kehittämistä tuloksellisesti. Suppilogin brändi-identiteetti on toistaiseksi epätarkka, joten selkeä määrittely sekä linjaus on tarpeellista. Identiteetin määrittely ja kehittäminen vaativat resursseja sekä konkreettisia toimenpiteitä Suppilogilta.

Opinnäytetyöllä on tarkoituksena parantaa yrityksen itsetuntemusta sekä korostaa analyyttisen tarkastelun tärkeyttä yrityksen kehittämisessä. Brändi-identiteetin selkeällä määrittelyllä Suppilog voi luoda vahvan pohjan strategiselle brändin kehittämiselle ja näin luoda kilpailuetua uudelle, innovatiiviselle yritykselleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste