EINO LEINO – TALON ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Hanski, Katri (2009)
Hanski, Katri
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281683
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281683
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia Eino Leino - talon asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä asiakaspalveluihin, palvelun laatuun, talon toimintaan ja kulttuuritarjontaan. Tutkimuksen avulla haluttiin myös selvittää
asiakkaitten tyytyväisyyttä toiminnallisen laadun, kuten talon aukioloaikojen, informaation saannin sekä
saavutettavuuden suhteen.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys käsittelee asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja sen laatua sekä palvelun laadun
kehittämistä. Tutkimuksen tarkoituksena oli, että saatuja tuloksia voitaisiin hyödyntää Eino Leino - talon toiminnan
kehittämisessä.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Tutkimus toteutettiin 15.6 -
17.8.2008 Eino Leino - talolla ja vastauksia palautti 101 asiakasta. Täydentävää tietoa tutkimukseen saatiin runsaasti
avointen kysymysten vastauksista.
Tulokset osoittivat, että Eino Leino - talon asiakastyytyväisyys oli todella hyvä. Erityismaininnat ystävällisestä ja
sydämellisestä palvelusta sekä ahkerasta uurastamisesta annettiin Kirsi Kilpeläiselle. Kulttuurimatkailulle on edelleen
tilausta ja Eino Leino - talon toiminnan jatkuminen on tärkeää, koska se on hyvin viehättävä matkailukohde
Paltaniemellä.
Tulevaisuudessa Eino Leino - talon toimintaa tulisi kehittää samaan tyyliin, kuitenkin asiakkaiten toivomusten
mukaan. On tarpeellista tarjota asiakkaille mahdollisuus silloin tällöin antaa asiakaspalautetta, koska muussa
tapauksessa asiakkaan ääni jää kuulematta.
asiakkaitten tyytyväisyyttä toiminnallisen laadun, kuten talon aukioloaikojen, informaation saannin sekä
saavutettavuuden suhteen.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys käsittelee asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja sen laatua sekä palvelun laadun
kehittämistä. Tutkimuksen tarkoituksena oli, että saatuja tuloksia voitaisiin hyödyntää Eino Leino - talon toiminnan
kehittämisessä.
Tutkimusote oli kvantitatiivinen ja tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Tutkimus toteutettiin 15.6 -
17.8.2008 Eino Leino - talolla ja vastauksia palautti 101 asiakasta. Täydentävää tietoa tutkimukseen saatiin runsaasti
avointen kysymysten vastauksista.
Tulokset osoittivat, että Eino Leino - talon asiakastyytyväisyys oli todella hyvä. Erityismaininnat ystävällisestä ja
sydämellisestä palvelusta sekä ahkerasta uurastamisesta annettiin Kirsi Kilpeläiselle. Kulttuurimatkailulle on edelleen
tilausta ja Eino Leino - talon toiminnan jatkuminen on tärkeää, koska se on hyvin viehättävä matkailukohde
Paltaniemellä.
Tulevaisuudessa Eino Leino - talon toimintaa tulisi kehittää samaan tyyliin, kuitenkin asiakkaiten toivomusten
mukaan. On tarpeellista tarjota asiakkaille mahdollisuus silloin tällöin antaa asiakaspalautetta, koska muussa
tapauksessa asiakkaan ääni jää kuulematta.