Kysely ravintola Kerubin asiakkaille
Pitko, Anni (2014)
Pitko, Anni
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403143173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403143173
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tehtävänä on selvittää toimeksiantajan, ravintola Kerubin, keskivertoasiakkaan profiili, tottumukset ja mielipiteet ravintolasta. Opinnäytetyöni taustalla oli halu kehittää Kerubin toimintaa ja tiloja asiakkaita miellyttävämpään suuntaan.
Asiakaskyselyni tehtiin sähköisesti Internetissä Karelia-ammattikorkeakoulun Typala-ohjelmalla ja asiakkaat pystyivät vastaamaan siihen ajalla 2.7.–7.8.2012. Kyselyä levitettiin Kerubin sosiaalisen median sekä Kerubin omien Internet-sivujen kautta. Vastauksia kyselyyn saatiin 502 kappaletta.
Tuloksissa selvisi Kerubin keskivertoasiakkaan olevan nuori joensuulaisnainen, joka käyttää ravintolapalveluita harvemmin kuin kerran kuussa ja viikonloppuisin. Kerubin toimintaan ja tiloihin hän on jokseenkin tyytyväinen. Avointen kysymysten vastauksissa vastaajat saivat perustella omia mielipiteitään ja esittää kritiikkiä tai kehuja.
Asiakaskyselyni tehtiin sähköisesti Internetissä Karelia-ammattikorkeakoulun Typala-ohjelmalla ja asiakkaat pystyivät vastaamaan siihen ajalla 2.7.–7.8.2012. Kyselyä levitettiin Kerubin sosiaalisen median sekä Kerubin omien Internet-sivujen kautta. Vastauksia kyselyyn saatiin 502 kappaletta.
Tuloksissa selvisi Kerubin keskivertoasiakkaan olevan nuori joensuulaisnainen, joka käyttää ravintolapalveluita harvemmin kuin kerran kuussa ja viikonloppuisin. Kerubin toimintaan ja tiloihin hän on jokseenkin tyytyväinen. Avointen kysymysten vastauksissa vastaajat saivat perustella omia mielipiteitään ja esittää kritiikkiä tai kehuja.