Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelijoille kohdennetun markkinointikampanjan tehokkuus - Case Tiimari

Korhonen, Eerika; Lepistö, Saara (2013)

 
Avaa tiedosto
Korhonen_Eerika_Lepisto_Saara.pdf (480.8Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Eerika
Lepistö, Saara
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112718622
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Tiimarin opiskelijoille suunnatun markkinointikampanjan tehokkuutta. Opinnäytetyössä tutkitaan Tiimarin tarjoaman -15 prosentin opiskelija-alennuksen kiinnostavuutta ammattikorkeakouluopiskelijoiden keskuudessa sekä heidän brändimielikuvaansa yrityksestä.

Tiimari Oyj Abp on Helsingin pörssissä noteerattu yhtiö, joka on keskittynyt askartelun, lasten juhlien, koulu- ja toimistotarvikkeiden, kodin somistamisen ja erilaisten sesonkituotteiden vähittäismyyntiin. Yritys perustettiin vuonna 1975.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiin, erityisesti Internet- ja nuorisomarkkinointiin sekä brändiin ja brändimielikuviin. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään erilaisia markkinointikanavia, mielikuvamarkkinointia sekä ostokäyttäytymistä.

Tutkimusongelmaksi määrittelimme; tietävätkö ammattikorkeakouluopiskelijat Tiimarin -15 %:n opiskelija-alennuksesta ja kiinnostaako se heitä sekä millainen brändimielikuva heillä on yrityksestä. Tutkimusongelman ratkaisemiseksi suoritimme sekä kvalitatiivisen että kvantitatiivisen tutkimuksen. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa haastattelimme toimeksiantajaa Tiimarin kaupallista johtajaa saadaksemme kokonaiskuvan opiskelija-alennusmarkkinointikampanjan nykytilasta. Kvantitatiivisessa tutkimuksessa kohderyhmälle toteutettiin verkkokysely, jonka avulla saatiin arvokasta tietoa kampanjan tehokkuudesta ja kiinnostavuudesta.

Tärkeimpinä johtopäätöksinä voidaan todeta, että opiskelija-alennuskampanjan markkinointikanavat eivät ole saavuttaneet kohderyhmää toivotulla tavalla ja vaativat tarkastamista. Kohderyhmällä on epätietoisuutta opiskelija-alennuksesta ja opiskelutarvikkeiden saatavuudesta Tiimarista. Kohderyhmästä löytyy kuitenkin kiinnostusta ja halukkuutta asioida Tiimarissa.

Pohdintaosiossa ehdotamme yritykselle verkkomarkkinointiin panostamista, jotta kohderyhmä saavutettaisiin mahdollisimman tehokkaasti oikeiden kanavien kautta. Sosiaalinen media sekä verkko- ja mobiiliviestintä nousevat tärkeään asemaan kyseisessä kohderyhmässä. Yrityksen tulisi myös kasvattaa kohderyhmätuntemusta sekä panostaa markkinointikampanjan tehokkaampaan seurantaan ja mittaamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste